89% reklamodawców korzysta z modelu programmatic

48% firm, które realizują kampanie internetowe w modelu programmatic  (zalicza się do niego m.in. real time bidding – RTB) uważa, że dają one lepsze rezultaty od kampanii zlecanych w tradycyjny sposób – wynika z raportu Programmatic, opublikowanego przez IAB Polska.

Tylko 16% firm prowadzących kampanie w modelu programmatic deklaruje, że generują one gorsze wyniki niż kampanie tradycyjne. W opinii 15% ankietowanych obydwa sposoby dają zbliżone efekty.

Za mocne strony reklamy programmatic uznano:

  • możliwość dokładnego dotarcia do grupy docelowej – 60%,
  • dużą oszczędność czasu – 59%,
  • lepszą optymalizację kampanii – 59%,
  • możliwość bezpośredniego zakupu powierzchni – 41%.

 

89% polskich reklamodawców korzysta z modelu programmatic w reklamie internetowej. Najpopularniejszym formatem reklamowym w modelu jest tu rectangle. Podobną popularnością cieszy się double billboard, a nieco mniejszą: billboard, skyscraper oraz leaderboard.

81% badanych – niemal taki sam odsetek badanych, co w ubiegłym roku (82%) – deklaruje korzystanie z danych o użytkownikach w kampaniach realizowanych w modelu programmaticMarketerzy używają danych bardzo różnorodnych, nie tylko własnych (aktywność użytkowników na ich stronie), ale także danych kupowanych od zewnętrznych dostawców (3rd party data).

Wśród danych zewnętrznych najpopularniejsze są:

  • profile zainteresowań: dane kupowane od innych dostawców świadczące np. o zainteresowaniu zdrowym trybem życia itp.,
  • profile socjo-demograficzne i potencjałowe: wiek, wykształcenie, zamożność i skłonność do wyboru kategorii produktu kupowane od innych dostawców,
  • oraz profile intencji zakupowych: dane kupowane od innych dostawców świadczące np. o chęci zakupu konkretnych produktów.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>