Prawie połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych

47% dorosłych Polaków deklaruje, że korzysta z programów lojalnościowych. Rośnie wskaźnik osób biorących udział w dwóch, trzech lub czterech takich programach –  wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Choć odsetek osób przyznających się do uczestnictwa w programach lojalnościowych spadł o cztery punkty procentowe w stosunku do wcześniejszego roku, to jednocześnie coraz liczniejsi konsumenci deklarują, że korzystają z więcej niż jednego programu.

Za ich największe zalety konsumenci uznają :

  • możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami za zakupy – 48%,
  • możliwość uzyskania rabatu, zniżki – 39%,
  • możliwość wymiany zebranych punktów na nagrody (nie będące produktami danej firmy) – 28%.

Zapytani o wady takich programów respondenci wskazywali, że:

  • punkty, które można uzyskać, mają niską wartość – 50%,
  • nagrody za punkty są bardzo drogie, ich cena jest zawyżona – 39%,
  • programy lojalnościowe wymagają dużej systematyczności – 23%.

 

51% klientów uczestniczących w programach lojalnościowych przyznaje, że po rozpoczęciu uczestnictwa zauważają wyraźne zmiany w swoich zachowaniach zakupowych. Zmiany te najczęściej polegają na takim wyborze miejsca dokonania zakupów, które pozwoli na zdobycie punktów lub innych korzyści dostępnych w danym programie.

 

 

 

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>