Polacy zbliżają się do krajów Europy Zachodniej pod względem korzystania z usług dostępnych na urządzeniach mobilnych. Użycie smartfonów wzrosło dwukrotnie w stosunku do roku 2013, a 60% internautów korzysta z tabletu przynajmniej raz w tygodniu – wynika z danych Ericsson ConsumerLab.
Według raportu E-zakupy 2015 opracowanego przez Ceneo i TNS Polska, rośnie też liczba transakcji dokonywanych na ekranach urządzeń mobilnych. Aż 84% użytkowników smartfonów i tabletów potwierdziło, że korzystają z mobilnych aplikacji zakupowych.
Dwa lata temu odsetek polskich internautów, którzy przynajmniej raz dokonali zakupu w sieci wynosił 96%. Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie E-zakupy 2015, dziś wynosi on 100%.
32% polskich internautów kupuje w sieci kilka razy w miesiącu,a 7% ankietowanych przyznało, że zakupy w sieci robią nawet kilka razy w tygodniu.
Ok. 3/4 e-klientów kupuje za pomocą laptopa. Na drugiej pozycji znajduje się tracący na popularności komputer stacjonarny wykorzystywany w tym celu przez ok. 50% ankietowanych.
Coraz popularniejsze jest wykorzystanie do zakupów urządzeń mobilnych. Smartfonów używa w tym celu 21%, a tabletów – 13% internautów.
Odpowiedz