blog iPresso Marketing Automation

80% konsumentów udostępnia swoje dane – w zamian za korzyści od firm

80% klientów deklaruje, że udostępniłoby firmom takie informacje, jak imię, adres e-mail i narodowość. 70% jest skłonne podać swoją datę urodzenia, wymienić zainteresowania i poinformować o swoim zawodzie. W zamian oczekują, że otrzymają lepszą, spersonalizowaną i dopasowaną do siebie ofertę – wynika z raportu firmy Aimia.

Z badania wynika też, że firmy nie potrafią w pełni wykorzystać wiedzy jaką gromadzą o klientach – tylko 23% ankietowanych uznało, że komunikacja jaką firmy prowadzą jest dopasowana do ich potrzeb. Jedynie 8% badanych uważa natomiast, że dzięki podaniu swoich danych rzeczywiście dostają lepsze oferty. 

Jednocześnie klienci w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wartości jaką mają ich dane osobowe. 68% określa te dane jako wartościowe, a 31% uznaje je za bardzo wartościowe.

Badanie przeprowadzono na 20 tysiącach osób z 11 państw (Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Hiszpania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania).

 

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

1 komentarz

  • Bardzo ciekawa analiza. Jeżeli faktycznie oferta byłaby lepiej dopasowana, to myślę, że większość osób podałoby swoje dane. Lecz co oznaczałoby to w praktyce ? czy faktycznie po podaniu tych danych zmieniłoby się cokolwiek ?