Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
24 July 2025
Artykuły

80% konsumentów udostępnia swoje dane – w zamian za korzyści od firm

  • 23 września, 2015
  • 1 min read
[addtoany]
80% konsumentów udostępnia swoje dane – w zamian za korzyści od firm

80% klientów deklaruje, że udostępniłoby firmom takie informacje, jak imię, adres e-mail i narodowość. 70% jest skłonne podać swoją datę urodzenia, wymienić zainteresowania i poinformować o swoim zawodzie. W zamian oczekują, że otrzymają lepszą, spersonalizowaną i dopasowaną do siebie ofertę – wynika z raportu firmy Aimia.

Z badania wynika też, że firmy nie potrafią w pełni wykorzystać wiedzy jaką gromadzą o klientach – tylko 23% ankietowanych uznało, że komunikacja jaką firmy prowadzą jest dopasowana do ich potrzeb. Jedynie 8% badanych uważa natomiast, że dzięki podaniu swoich danych rzeczywiście dostają lepsze oferty. 

Jednocześnie klienci w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wartości jaką mają ich dane osobowe. 68% określa te dane jako wartościowe, a 31% uznaje je za bardzo wartościowe.

Badanie przeprowadzono na 20 tysiącach osób z 11 państw (Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Hiszpania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania).

 

1 Comment

  • Bardzo ciekawa analiza. Jeżeli faktycznie oferta byłaby lepiej dopasowana, to myślę, że większość osób podałoby swoje dane. Lecz co oznaczałoby to w praktyce ? czy faktycznie po podaniu tych danych zmieniłoby się cokolwiek ?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *