63% konsumentów preferuje kontakt e-mailowy

63% konsumentów chce, by firmy kontaktowały się z nimi za pośrednictwem e-maili – wynika z najnowszego badania firmy Adobe. Ten kanał komunikacji ma wciąż znaczną przewagę nad pozostałymi metodami komunikacji.

Drugą w kolejności tradycyjną pocztę preferuje 20% ankietowanych. Na dalszych miejscach znalazły się:

  • media społecznościowe – 6%,
  • aplikacje mobilne – 5%,
  • wiadomości tekstowe – 4%,
  • rozmowa telefoniczna – 2%.

 

E-mailing jest zatem nadal najistotniejszą dziedziną działania marketerów. Warto przy tym zaznaczyć, że konsumenci nie chcą dostawać tysięcy niedopasowanych do swoich potrzeb wiadomości.

35% ankietowanych chce dostawać mniej e-maili, a 34% oczekuje, że zawarte w nich informacje będą w mniejszym stopniu powtarzalne.

Wśród tych, którzy odczytują e-maile na smartfonach, najczęstszym zarzutem (28%) jest konieczność scrollowania ekranu w celu przeczytania całej wiadomości. 21% ankietowanych skarży się na brak dostosowania stron do urządzeń mobilnych oraz na konieczność oczekiwania na załadowanie się obrazków.

Badanie przeprowadzono na grupie 400 brytyjskich pracowników biurowych.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>