93% marketerów inwestuje w content

Content marketing jest dziś wszechobecny – już 93% marketerów inwestuje w tę dziedzinę. Kluczem do sukcesu w zakresie contentu jest odpowiednio przygotowana strategia działań.

 

Skuteczne narzędzia content marketingu

Do najskuteczniejszych narzędzi content marketingowych należą blogi – wciąż jednak nie są one tak popularnym kanałem, jak np. social media. Spośród firm należących do rankingu Fortune 500, 31% prowadzi oficjalnego bloga (źródło: Sword and the Script).

Blogi są efektywnym kanałem komunikacji według 62% marketerów B2B. Według badania TopRank w czołówce znajdują się też bezpośrednie spotkania (70%), case studies (65%), materiały video (63%), webinary (63%) i newslettery (60%), raporty/white papers (59%).

Mediami społecznościowymi, które cieszą się największą popularnością wśród content marketerów są Facebook, Twitter, LinkedIn i YouTube. Z każdego z nich w celu dystrybucji treści korzysta ponad 70% marketerów. 55% używa Google+, 34% – Pinteresta, a po 22% Instagrama i Vimeo (źródło: Digital Marketing).

Jednak według Social Media Today, tylko 28% udostępnień treści ma miejsce w mediach społecznościowych. Pozostałe 72% odpływa się za pośrednictwem tzw. dark social – w prywatnej komunikacji e-mailowej, na chatach czy poprzez aplikacje mobilne.

 

Rosnąca rola video

Każdej minuty na YouTube pojawia się nowe 100 godzin filmów (źródło: The Wonder of Tech). Wciąż rośnie też liczba obrazów i zdjęć jakimi dzielą się użytkownicy Internetu – według TechCrunch wzrost ten w 2014 roku wyniósł 50% w stosunku do roku poprzedniego. Przyczyniła się do tego głównie popularność takich serwisów jak Snapchat i WhatsApp.

Popularność treści wizualnych przekłada się na decyzje zakupowe podejmowane przez internautów. 46% konsumentów przyznaje, że obejrzenie filmu o danej usłudze czy produkcie zwiększa prawdopodobieństwo, że będą poszukiwać o nim informacji. Użytkownicy spędzają też o 88% więcej czasu na stronach zawierających video (źródło: 41 Stories).

 

Strategia content marketingowa zwiększa efektywność

36% firm B2B posiadających udokumentowaną strategię content marketingową uważa, że ich działania w tym zakresie są bardzo efektywne -to trzy razy więcej niż wśród tych, którzy takiej strategii nie posiadają (źródło: LinkedIn Technology Marketing Community).

Wśród marketerów B2C, 43% tych którzy posiadają taką strategię uważa swoje działania za skuteczne. Wśród tych, którzy takiej strategii nie posiadają wskaźnik ten wynosi 33% (źródło: Content Marketing Institute).

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>