63% konsumentów chce, by firmy kontaktowały się z nimi za pośrednictwem e-maili – wynika z najnowszego badania firmy Adobe. Ten kanał komunikacji ma wciąż znaczną przewagę nad pozostałymi metodami komunikacji.
Drugą w kolejności tradycyjną pocztę preferuje 20% ankietowanych. Na dalszych miejscach znalazły się:
- media społecznościowe – 6%,
- aplikacje mobilne – 5%,
- wiadomości tekstowe – 4%,
- rozmowa telefoniczna – 2%.
E-mailing jest zatem nadal najistotniejszą dziedziną działania marketerów. Warto przy tym zaznaczyć, że konsumenci nie chcą dostawać tysięcy niedopasowanych do swoich potrzeb wiadomości.
35% ankietowanych chce dostawać mniej e-maili, a 34% oczekuje, że zawarte w nich informacje będą w mniejszym stopniu powtarzalne.
Wśród tych, którzy odczytują e-maile na smartfonach, najczęstszym zarzutem (28%) jest konieczność scrollowania ekranu w celu przeczytania całej wiadomości. 21% ankietowanych skarży się na brak dostosowania stron do urządzeń mobilnych oraz na konieczność oczekiwania na załadowanie się obrazków.
Badanie przeprowadzono na grupie 400 brytyjskich pracowników biurowych.
Odpowiedz