91% właścicieli e-sklepów widzi korzyści z analizy zachowań klientów

Ponad 90% właścicieli sklepów internetowych bada zachowania swoich klientów. Dziewięciu na dziesięciu uważa też, że działanie takie może pomóc w zwiększeniu sprzedaży – wynika z raportu firmy Analyzeo.
Jakie zachowania użytkowników swoich stron znają firmy?
- 88% – liczbę wizyt na stronie,
 - 74% – średni czas spędzony na stronie,
 - 64% – miejsca kliknięć,
 - 35% – miejsca przyciągające uwagę,
 - 6% – inne,
 - 8% – nie znają żadnych.
 
82% ankietowanych stwierdziło, że dba by ich strona poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. 18% nie przykłada do tego żadnej uwagi.
Zapytani o to jakie działania marketingowe zamierzają stosować w większym stopniu, ankietowani najczęściej wymieniali:
- pozycjonowanie (60%),
 - kampanie e-mailingowe (48%),
 - działania w social media (46%).
 - remarketing (37%)
 - analiza zachowań użytkownika (36%).
 
Badanie zostało przeprowadzone metodą ankietową na próbie 107 przedstawicieli mikro-, małych i średnich firm.
 





