Według badania przeprowadzonego przez firmę Statista wśród marketerów B2B z całego świata największymi korzyściami z zastosowania systemu Marketing Automation są: sprawniejsze pozyskiwanie leadów, skuteczne pozyskiwanie wiedzy o potencjalnych klientach i większa efektywność prowadzonych kampanii marketingowych.
Do największych korzyści płynących z zastosowania automatyzacji marketerzy zaliczyli:
- sprawniejsze pozyskiwanie leadów – 84%,
- większa wiedza o potencjalnych klientach – 73%,
- wzrost efektywności prowadzonych kampanii – 73%,
- ulepszenie lead nurturingu i lead scoring – 71%,
- lepsza jakość leadów – 69%,
- integracja z zewnętrznymi rozwiązaniami (m.in. CRM, social media) – 69%,
- lepsza synchronizacja działów marketingu i sprzedaży – 58%,
- wzrost sprzedaży – 38%,
- zmniejszenie kosztów marketingu – 36%,
- większa lojalność klientów – 24%.
Badanie wykazało to, że najczęściej podawanym celem korzystania z Marketing Automation (82%) jest usprawnienie lead nurturingu.
Odpowiedz