Sprawniejsze pozyskiwanie leadów największą zaletą Marketing Automation

Według badania przeprowadzonego przez firmę Statista wśród marketerów B2B z całego świata największymi korzyściami z zastosowania systemu Marketing Automation są: sprawniejsze pozyskiwanie leadów, skuteczne pozyskiwanie wiedzy o potencjalnych klientach i większa efektywność prowadzonych kampanii marketingowych.

Do największych korzyści płynących z zastosowania automatyzacji marketerzy zaliczyli:

  • sprawniejsze pozyskiwanie leadów – 84%,
  • większa wiedza o potencjalnych klientach – 73%,
  • wzrost efektywności prowadzonych kampanii – 73%,
  • ulepszenie lead nurturingu i lead scoring – 71%,
  • lepsza jakość leadów – 69%,
  • integracja z zewnętrznymi rozwiązaniami (m.in. CRM, social media) – 69%,
  • lepsza synchronizacja działów marketingu i sprzedaży – 58%,
  • wzrost sprzedaży – 38%,
  • zmniejszenie kosztów marketingu – 36%,
  • większa lojalność klientów – 24%.

Badanie wykazało to, że najczęściej podawanym celem korzystania z Marketing Automation (82%)  jest usprawnienie lead nurturingu.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>