Strona główna » 55% polskich internautów kupuje w sieci

55% polskich internautów kupuje w sieci

55% polskich internautów kupuje w sieci

Ponad połowa polskich internautów (55%) przynajmniej raz zrobiła zakupy online. Wśród powodów skłaniających do kupowania w internecie najczęściej wymieniano całodobową dostępność e-sklepów.

Zakupów w sieci najchętniej dokonują osoby posiadające średnie (44%) lub wyższe wykształcenie (32%), należące do grupy wiekowej 25 – 34 lat (34%) oraz deklarujące swoją sytuację materialną jako średnią lub dobrą – wynika z raportu E-commerce w Polsce 2015 przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

54% internautów kupuje w polskich e-sklepach, a 13% w sklepach zagranicznych. Najchętniej zakupy w sieci robią osoby z miast posiadających do 200 000 mieszkańców (39%). W większych miastach wskaźnik ten wynosi 32%, podczas gdy na wsiach – 29%. 53% e-klientów stanowią kobiety.

Wygoda w postaci całodobowego dostępu do sklepu (88%), brak konieczności fizycznej obecności w sklepie (83%), łatwość porównywania różnych ofert dostępnych na rynku (77%) i niższe ceny (76%) – to główne powody dla których konsumenci wybierają zakupy w internecie.

Wśród problemów związanych z zakupami w sieci ankietowani wymieniali wysokie koszty dostawy (41%), długie oczekiwanie na dostawę produktu (38%) i niezadowolenie z otrzymanych produktów wynikające z niespełnienia oczekiwań (20%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.