Key Performance Indicators – jak wyznaczać cele w systemie MA?

Dashboard KPI w iPresso to narzędzie umożliwiające wyznaczanie, mierzenie i nadzorowanie celów kampanii marketingowych. Analizie w Dashboardzie KPI mogą zostać poddane dane obejmujące zarówno informacje pochodzę z systemu – dotyczące baz kontaktów, wysyłanych e-maili (np. ilość kliknięć w link zawarty z e-mailingu), nowych leadów, jak również dane pochodzących z serwisów i systemów zintegrowanych z iPresso. Mogą być to dane odnoszące się do fanpage’a na FB czy statystyk stron internetowych (poprzez Google Analytics).

Jak to działa w praktyce?

W iPresso mamy możliwość monitorowania i wyznaczania celów na podstawie wielu aktywności, które są gromadzone w systemie. Dla zobrazowania możliwości, jakie daje Dashboard KPI posłużymy się przykładem sprawdzenia skuteczności wysyłki kampanii e-mailowej. Skupimy się tu na klikalność zamieszczonych w e-mailu linków.

Aby przygotować kampanię, w ramach której będziemy wyznaczać cele przechodzimy do Dashboardu KPI, a następnie definiujemy nasze cele.

Mamy tu możliwość wyboru rodzaju celu jaki chcemy osiągnąć – mogą to być nowe kontakty, aktywne kontakty, wypełnienie ankiet, wejścia na monitorowaną stronę i wiele innych.

Definiowani

W naszych przykładzie wybieramy Kliknięcie w linku z e-mailingu.

 

Wartość docelowa

 

Po wybraniu celu określamy wartość docelową jaka ma zostać osiągnięta, by cel został zrealizowany.

Po wyznaczeniu celu, w Dashboardzie KPI widoczne są wszystkie informacje o nim: jego nazwa, zmiana/termin (jak procentowo wygląda jego realizacja w określonym czasie), podgląd aktualnie panującego trendu, jak również szczegółowa informacja dotycząca osiągniętych wyników.

 

chart

Aby przyjrzeć się bardziej szczegółowo postępom w realizacji danego celu możliwe jest poprzez kliknięcie na wybrany cel, rozwinięcie szczegółowego wykresu informującego nas o tym jakie był postępy w jego realizacji na przestrzeni czasu.

Symbolem ułatwiającym rozpoznawanie trendów w realizacji celów są proste symbole takie jak słońce, chmura, deszcz.

Dashboard KPI w iPresso jest narzędziem pozwalającym na podejmowanie szybkich decyzji, nadawanie odpowiednich priorytetów działaniom i doskonalenie strategii rozwoju firmy. Rozwiązanie to dostarcza rzetelnej wiedzy o skuteczności poszczególnych kampanii reklamowych, odwiedzinach stron firmowych, czy popularności firmy w mediach społecznościowych.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>