NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
10 July 2025
Artykuły

M-commerce rośnie na świecie i w Polsce

  • 2 czerwca, 2015
  • 2 min read
[addtoany]
M-commerce rośnie na świecie i w Polsce

W roku 2018 globalna sprzedaż mobilna osiągnie wartość 626 miliardów dolarów, zrównując się tym samym z wynikami całego e-commerce’u z 2013 roku – przewiduje firma Vouchercloud.

Liczba aktywnych urządzeń mobilnych w 2018 roku ma wynieść 8,2 miliarda, a przeciętny miesięczny transfer danych – 2,7 gigabajtów, czyli 5 razy więcej niż w roku 2013 (529 MB) – stwierdza Vouchercloud.

90% ruchu z urządzeń mobilnych będzie pochodziło z aplikacji umieszczonych w chmurze, w porównaniu z 82% w 2013 roku.

Rozwój m-commerce’u będzie miał coraz większy wpływ na sposób robienia zakupów przez klientów. Już teraz 90% konsumentów korzysta ze swoich smartfonów do takich zadań, jak sprawdzenie lokalizacji czy godzin otwarcia sklepu.

Smartfony i tablety wpływają też na zwyczaje zakupowe polskich konsumentów. Według najnowszych badań firmy Ipsos ponad 50% Polaków posiada urządzenia mobilne, a w grupie wiekowej 19-24 lat, wskaźnik ten przekracza 70%. Rynek m-commerce rośnie w Polsce trzykrotnie szybciej niż cały e-commerce i w roku 2016 obroty w tym sektorze mają wynieść ok. 3,5 miliardów złotych.

Według raportu mShopper Raport konsumenci mobilni, czyli tacy który dokonali zakupu przy użyciu smartfona lub tabletu w ciągu ostatniego pół roku, stanowią 24% polskich internautów. Wskaźnik osób deklarujących, że robi zakupy w ten sposób wynosi 33% i ma podwoić się do końca roku 2015.

Jak wynika z raportu mGenerator M-commerce w praktyce, co drugi sklep deklaruje, że zakupy mobilne stanowią 10% jego transakcji. Wśród konsumentów wielokanałowych najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 25-44 lata. Najczęściej na zakupy mobilne przeznaczają oni kwoty od 50 zł do 150 zł. 54% z nich najchętniej korzysta z płatności szybkim przelewem, a płatność przez aplikację mobilną stanowi 19%.

 

1 Comment

  • Marketing Automation is the key of new marketing. For years, we maerkters were trying to understand the consumer behavior, what they want and when they were thinking to purchase any good s or services. Marketing automation is the footprint reader. This footprint that users left on internet, to research, partnerships or purchases. Now I know you, you would say, and there’s no way back.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *