Internet jest najpopularniejszym źródłem informacji o markach i ofertach. Konsumenci oczekują jednak od firm większej integracji sprzedaży online i offline, tak by możliwe było np. rezerwowanie produktów w Internecie i ich późniejszy zakup w sklepie stacjonarnym. Wnioski takie przynosi raport Omnichannel Retailing przygotowany przez GfK Polonia dla i-systems.
Internet jest też głównym źródłem, z którego konsumenci dowiadują się o markach i produktach. W dalszej kolejności wskazywano na: reklamę w telewizji, informacje od rodziny i znajomych, billboardy, reklamę w prasie.
Osoby, które jako swoje źródło informacji wymieniają Internet, najchętniej korzystają z opinii klientów zamieszczanych na forach internetowych i blogach. Na kolejnych pozycjach znalazły się: strony producentów, sklepy internetowe, zestawienia/rankingi, media społecznościowe.
Jeżeli chodzi o sposoby robienia zakupów, to najpopularniejszym rozwiązaniem okazało się sprawdzenie oferty w Internecie i dokonanie zakupu również online. Taką opcję wybrało 57% respondentów. Rzadziej wymieniano takie opcje, jak:
- sprawdzenie oferty w sklepie stacjonarnym i zakup w sieci – 23%,
- sprawdzenie oferty w Internecie i zakup w sklepie stacjonarnym – 17%,
- sprawdzenie oferty w sklepie stacjonarnym i dokonanie tam zakupu – 3%.
Większość konsumentów oczekuje, że sprzedaż online i offline będzie zintegrowana.
Jedno z zadanych w ankiecie pytań brzmiało: czy chciał(a)by mieć pan możliwość zarezerwowania produktu w sklepie stacjonarnym przez Internet? Aż 90% respondentów potwierdziło, że chciałoby dysponować taką opcją.
96% ankietowanych chciałoby mieć możliwość sprawdzenia w Internecie dostępności produktów w sklepie stacjonarnym. Taki sam odsetek konsumentów chciałby móc zwrócić w sklepie stacjonarnym towar zakupiony w sklepie online.
Odpowiedz