Email marketing – nowe trendy i wyzwania

Według 89% marketerów, e-mailing jest skutecznym kanałem komunikacji z klientami. 28% twierdzi, że narzędzie to w znaczny sposób przybliżyło ich do osiągnięcia zakładanych celów – wynika z ankiety Ascend2.

Najważniejszymi celami kampanii e-mailingowych są: wzrost zaangażowania konsumentów (63%), skuteczniejsze pozyskiwanie leadów (51%) oraz zdobycie i utrzymanie klientów (43%).

Elementem sprawiającym najwięcej trudności w komunikacji e-mailowej z potencjalnymi klientami jest nakłonienie ich do kliknięcia w link zawarty w danej wiadomości - opinię taką wyraziło 53% ankietowanych.

Trudności, na jakie napotykają marketerzy, związane są również z:

  • brakiem efektywnej strategii – 41%,
  • brakiem wysokiej jakości treści – 32%,
  • brakiem odpowiednich zasobów wewnętrznych – 31%,
  • brakiem higieny bazy kontaktów – 28%,
  • nieumiejętnością segmentacji listy kontaktów – 22%,
  • ograniczeniami budżetowymi – 15%.

 

Jakie działania podejmują marketerzy by zwiększyć współczynnik klikalności (Click Through Rate)? Za najskuteczniejsze opcje uchodzą:

  • użycie atrakcyjnego call-to-action 65%,
  • segmentacja grupy docelowej 47%,
  • personalizacja komunikacji 42%,
  • testowanie i optymalizacja kreacji – 35%,
  • dostosowanie wiadomości do urządzeń mobilnych – 33%,
  • automatyzacja e-mailingu na podstawie aktywności odbiorców – 22%.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>