52% użytkowników Facebooka przyznaje, że serwis ten ma wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe – wynika z raportu Connected Commerce autorstwa DigitasLBi.
35% użytkowników mediów społecznościowych twierdzi, że podczas wizyty w sklepie stacjonarnym chętniej wybiera produkty tych marek, które śledzi w mediach społecznościowych.
Największy wpływ na swoich użytkowników ma chiński serwis Sina Weibo, w którym zarejestrowanych jest ponad 500 milionów internautów. 53% z nich twierdzi, że platforma ta ma wpływa na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.
Podobny wpływ na swoich użytkowników ma Facebook. 52% osób posiadających konto na tej platformie czerpie z niej inspiracje podczas swoich zakupów.
W dalszej kolejności znajdują się:
- Pinterest – 46%,
- Instagram – 43%,
- Twitter – 36%.
Media społecznościowe nie stanowią jednak dla konsumentów głównego kanału zakupowego. Tylko 28% spośród ich użytkowników dokonało zakupu bezpośrednio z platformy społecznościowej w ciągu 30 dni od przeprowadzenia badania.
Transakcje przeprowadzone za pośrednictwem mediów społecznościowych cieszą się większą popularnością w Stanach Zjednoczonych i w Azji niż w Europie. Najczęściej wykorzystywane są one przez osoby używające chińskich serwisów Sina Weibo (39% użytkowników dokonało przynajmniej jednego zakupu bezpośrednio z tego serwisu) i Renren (29%). Mniejsze znaczenie mają wśród internautów zarejestrowanych na Facebooku (23%), Instagramie (21%), Pintereście (18%) i Twitterze (17%).
Odpowiedz