Strona główna » 35% konsumentów chętniej kupuje produkty firm, które śledzi w social mediach

35% konsumentów chętniej kupuje produkty firm, które śledzi w social mediach

35% konsumentów chętniej kupuje produkty firm, które śledzi w social mediach

52% użytkowników Facebooka przyznaje, że serwis ten ma wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe – wynika z raportu Connected Commerce autorstwa DigitasLBi.

35% użytkowników mediów społecznościowych twierdzi, że podczas wizyty w sklepie stacjonarnym chętniej wybiera produkty tych marek, które śledzi w mediach społecznościowych.

Największy wpływ na swoich użytkowników ma chiński serwis Sina Weibo, w którym zarejestrowanych jest ponad 500 milionów internautów. 53% z nich twierdzi, że platforma ta ma wpływa na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.

Podobny wpływ na swoich użytkowników ma Facebook. 52% osób posiadających konto na tej platformie czerpie z niej inspiracje podczas swoich zakupów.

W dalszej kolejności znajdują się:

  • Pinterest – 46%,
  • Instagram – 43%,
  • Twitter – 36%.

 

Media społecznościowe nie stanowią jednak dla konsumentów głównego kanału zakupowego. Tylko 28% spośród ich użytkowników dokonało zakupu bezpośrednio z platformy społecznościowej w ciągu 30 dni od przeprowadzenia badania.

Transakcje przeprowadzone za pośrednictwem mediów społecznościowych cieszą się większą popularnością w Stanach Zjednoczonych i w Azji niż w Europie. Najczęściej wykorzystywane są one przez osoby używające chińskich serwisów Sina Weibo (39% użytkowników dokonało przynajmniej jednego zakupu bezpośrednio z tego serwisu) i Renren (29%). Mniejsze znaczenie mają wśród internautów zarejestrowanych na Facebooku (23%), Instagramie (21%), Pintereście (18%) i Twitterze (17%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.