Webrooming – nowy trend wśród polskich konsumentów

Jeszcze do niedawna wiodącym trendem wśród polskich konsumentów był tzw. showrooming, polegający na odwiedzaniu sklepów stacjonarnych w celu oglądania i testowania produktów z zamiarem ich późniejszego zakupu w Internecie. Od niedawna wśród klientów pojawiła się tendencja przeciwna, czyli webrooming.

Webrooming polega na oglądaniu produktów w sieci, a następnie kupowaniu ich w sklepach tradycyjnych. Jak wynika z sondy przeprowadzonej przez Silesia City Center, ten sposób robienia zakupów wybiera 56% klientów.

Webroomerzy to konsumenci poświęcający niekiedy kilka godzin na porównywanie i wybieranie określonych produktów online. Do sklepów stacjonarnych przychodzą już zdecydowani i dokonują szybkiego zakupu. Według Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych, aż 6 na 10 klientów, którzy oglądają produkt w Internecie, ostatecznie kupuje go w tradycyjnym sklepie.

Z sondażu SCC wynika, że ok. 3/4 klientów przychodzi do sklepu w celu dokonania zakupu konkretnego, wybranego wcześniej produktu, a jedynie co piąty konsument praktykuje showrooming (ogląda produkt w sklepie tradycyjnym, by kupić go później online).

Skąd tak duże zainteresowanie webroomingiem? Najczęściej wymienianymi zaletami tego rozwiązania są:

  • brak konieczności płacenia za dostawę – 72%
  • możliwość dokładnego obejrzenia kupowanego przedmiotu – 53%
  • brak problemów ze zwrotem zakupu – 42%
  • brak konieczności czekania kilku dni na dotarcie kupionego produktu – 41%.



Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>