Polscy internauci robiący zakupy w sieci najchętniej korzystają z aukcji internetowych (92%) i sklepów online (74%). Stosunkowo niewielką popularnością cieszą się natomiast zakupy grupowe (35%). Wyniki te przynosi badanie „Zakupy w internecie” przeprowadzone przez Mindshare Polska.
Stając przed wyborem “kupować online czy offline” w przypadków większości produktów wybierają zakupy w sieci – dotyczy to zwłaszcza:
- filmów, muzyki, gier (74%),
- zabawek i akcesoriów dla dzieci (70%),
- biletów na samolot lub pociąg (68%),
- biletów na koncert lub do teatru (67%)
- książek, e-booków i audiobooków (66%).
Najczęstszym sposobem robienia zakupów w Internecie jest korzystanie z komputera stacjonarnego lub laptopa (93%). Rośnie jednak również popularność m-commerce (wykorzystanie tabletów i smartfonów) – obecnie urządzeń mobilnych do robienia zakupów używa 19% polskich internautów.
Najważniejszym motywem robienia zakupów online są niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych. Innymi często wymienianymi powodami są: duży wybór produktów, oszczędność czasu, możliwość dokonania zakupu w każdej chwili oraz zakupu towarów trudno dostępnych.
Odpowiedz