Najczęstszymi motywami korzystania przez internautów z mediów społecznościowych jest sprawdzanie na bieżąco co robią znajomi (55%), pozyskiwanie aktualnych wiadomości o wydarzeniach na świecie (41%) i wypełnianie wolnego czasu (41%) – wynika z badania przeprowadzonego przez GlobalWebIndex.
Z danych opublikowanych przez GlobalWebIndex w Insight Report on Social Networking Motivations wynika, że internauci korzystają z mediów społecznościowych by:
- sprawdzać na bieżąco, co robią ich znajomi (55%),
- pozyskiwać aktualne wiadomości o wydarzeniach na świecie (41%),
- wypełnić swój wolny czas (41%),
- zapoznać się z zabawnym lub ciekawym contentem (39%),
- dzielić się zdjęciami lub filmami (38%),
- być obecnym w medium, gdzie mają wielu znajomych (36%),
- komunikować się z innymi ludźmi (33%),
- poznawać nowych ludzi (32%),
- dzielić się informacjami o swoim codziennym życiu (27%).
Co ciekawe, odpowiedzi ankietowanych świadczą o tym, że media społecznościowe najchętniej wykorzystują oni w sposób bierny. Służą im one bardziej do pozyskiwania informacji i ciekawego contentu niż dzieleniu się własnymi treściami.
Odpowiedz