Blog i vlogi zaufanym źródłem informacji zakupowych

33% spośród polskich internautów korzystających z blogów lub vlogów przyznało, że pod ich wpływem dokonało zakupu konkretnego produktu. 32% stwierdziło natomiast, że pod wpływem bloga lub vloga z takiego zakupu zrezygnowało – wynika z raportu Mobile Institute.

Według badania przeprowadzonego przez Mobile Institute ponad  56% polskich internautów zapoznaje się z treściami zamieszczanymi na blogach lub vlogach. 45% przebadanych stwierdziło, że regularnie czyta i ogląda blogi lub vlogi. Oznacza to, że liczba ich użytkowników wynosi 10,7 miliona osób, z czego 8,6 mln korzysta z nich regularnie.

26% internautów uznaje blogi i vlogi za zaufane źródło informacji zakupowych.  Przy czym dla stałych odbiorców b(v)logów są one często najważniejszym źródłem wiedzy o produktach (72%) – plasują się wyżej niż fora internetowe (68%), czy opinie rodziny i znajomych (60%).

33% spośród internautów korzystających z blogów lub vlogów przyznaje, że pod wpływem zamieszczonych tam informacji dokonało zakupu konkretnego produktu, a 32% stwierdziło, że pod wpływem bloga lub vloga z zakupu zrezygnowało. Wśród regularnych odbiorców wskaźniki te wynoszą odpowiednio: 53% i 52%.

Rozmiar polskiej blogo- i vlogosfery oraz wpływ jaki ma ona na swoich odbiorców, także w kwestiach zakupowych, sprawia, że jest to jedna z  najważniejszych i najskuteczniejszych platform komunikacji w Internecie.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>