Strona główna » Już 24% polskich internautów kupuje mobilnie!

Już 24% polskich internautów kupuje mobilnie!

Już 24% polskich internautów kupuje mobilnie!

75% polskich internautów robi zakupy w sieci, a już 24% kupuje za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Są również internauci robiący zakupy wyłącznie za pomocą smartfona (5%) lub tabletu (3,5%). Dane te przynosi badanie przeprowadzone przez Mobile Institute.

Upowszechnienie się urządzeń mobilnych wśród konsumentów powoduje zmiany w ich sposobie korzystania z Internetu i w zachowaniach zakupowych. Zakupów za pomocą smartfonów i tabletów dokonuje już niemal 1/4 polskich użytkowników Internetu, a 29% posiadaczy urządzeń mobilnych twierdzi, że ich wydatki w 2015 roku w tym kanale wzrosną.

Zachowania zakupowe kształtują się odmiennie w różnych grupach wiekowych. Najchętniej z urządzeń mobilnych korzystają najmłodsi, którym narzędzia te zastępują, popularniejsze w starszych grupach, laptopy i komputery stacjonarne. W grupie 15-18 lat zakupy mobilne z użyciem smartfona robi 38% internautów, a z użyciem tabletu – 26%. Drugą grupę, która często kupuje mobilnie, stanowią osoby w wieku 25-34 lat. U nich zainteresowanie nowymi technologiami idzie w parze ze zdobytą już odpowiednią siłą nabywczą. Wśród starszych grup wiekowych (45-54 lat i więcej niż 54) zdecydowaną przewagę mają natomiast laptopy i komputery stacjonarne.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę różnice w zakupach internetowych i mobilnych pod względem wielkości miejsca zamieszkania okazuje się, że przodują tu internauci z największych polskich miast (liczących powyżej 500 tys. mieszkańców). Dotyczy to zarówno nabywania produktów za pomocą laptopa lub PC (93%), jak również mobilnie – 34% deklaruje wykorzystanie smartfonów, a 23% – tabletów. Najsłabsze wyniki jeśli chodzi o kanał mobilny osiągnęli mieszkańcy wsi (smartfon – 13%, tablet – 12%). Stosunkowo niewielkie są natomiast różnice dotyczące wykorzystania w celach zakupowych laptopów i komputerów stacjonarnych u mieszkańców różnej wielkości miejscowości.

Niewielkie różnice pojawiają się również w użyciu poszczególnych urządzeń w zależności od płci. Kobiety nieco częściej robią zakupy za pomocą laptopa/PC (88%; mężczyźni – 85%), a mężczyźni chętniej sięgają w tym celu po smartfona (26%, kobiety – 20%). W przypadku tabletów obie grupy osiągają podobny wynik (16%).

Dane zawarte w raporcie Mobile Institute wskazują, że Polacy szybko przyswajają sobie nowe technologie i coraz chętniej wykorzystują je w swoich codziennych zadaniach. Deklaracje konsumentów sugerują, że już wkrótce kanały mobilne będą cieszyły się jeszcze większą popularnością. 29% posiadaczy urządzeń mobilnych twierdzi, że ich wydatki w tym zakresie wzrosną w 2015 roku.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.