Jak wynika z raportu Walker Sands „Future of Retail Study” przeprowadzonego wśród 1400 e-konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, ważnym czynnikiem w dokonywaniu zakupów w sieci jest darmowa przesyłka towaru i możliwość zwrócenia go bez ponoszenia kosztów.
Osoby, którym zaoferuje się takie możliwości, nie tylko skłonne są do częstszych zakupów, lecz chętniej kupują też droższe produkty, których nie widziały wcześniej w realu.
- 76% ankietowanych deklaruje, że byliby w stanie kupić online produkt droższy niż 100 dolarów bez jego wcześniejszego obejrzenia. W roku 2013 wartość ta wynosiła 70%.
- Darmowa dostawa wciąż jest najczęściej wymienanym czynnikiem (83%), składniającym konsumentów do robienia większej ilości zakupów online.
- Możliwość dokonania zwrotu produktu bez ponoszenia kosztów jest silną zachętą dla klientów kupujących drogie produkty. Prawie trzy razy więcej osób (27% vs 10%) kupiłoby produkt droższy niż 1 000 dolarów, bez wcześniejszego oglądania go, w przypadku gdyby jego zwrot był darmowy.
Odpowiedz