Strona główna » Dynamiczny wzrost rynku reklamy internetowej

Dynamiczny wzrost rynku reklamy internetowej

Dynamiczny wzrost rynku reklamy internetowej

W roku 2016 globalne inwestycje w reklamę internetową po raz pierwszy przekroczą 25% wydatków reklamowych ogółem. Za wzrostem segmentu reklamy internetowej stać będą przede wszystkim coraz większe nakłady na reklamę mobilną (wzrost o 50% w 2015 r.) i wideo online (o 21%) – wynika z raportu firmy Carat „Global Advertising Expenditure”.

W oparciu o dane pozyskane z 59 krajów na całym świecie, Carat prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wyniosą w bieżącym roku 540 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 4,6% w stosunku do poprzedniego roku. W 2016 r. wskaźnik wzrostu rok do roku ma natomiast wynieść 5%.

Przewiduje się, że w 2015 r. wzrosty w wydatkach na reklamę odnotowane zostaną na wszystkich kluczowych rynkach poza Rosją.

W Ameryce Północnej, gdzie wzrost ma wynieść 4,5% w 2015 i 4,6% w 2016 roku, szczególną uwagę przykuwają inwestycje w programmatic, które wzrosną o 137% osiągając wartość 10 miliardów dolarów.

Liderem pod względem dynamiki wzrostu będzie reklama internetowa, na którą w 2014 r. przeznaczono większe inwestycje niż było to prognozowane. Jej wzrost osiągnął 17,4%, a udział w rynku 21,7%. W 2016 r. inwestycje w ten sektor po raz pierwszy wyniosą ponad jedną czwartą całości nakładów na reklamę – ich udział w rynku będzie stanowił 25,9%. Do wzrostu tego przyczynią się przewidywane na rok 2015 coraz większe nakłady na reklamę mobilną (o 50%) i wideo online (o 21%).

Pomimo rosnącego znaczenia reklamy w sieci, głównym medium pod względem udziału w rynku pozostanie w przewidywalnej przyszłości telewizja (42,7% w 2014 r). Wzrost w latach 2015–2016 ma w tym przypadku wynieść ok. 3% rok do roku. Na rynku prasy utrzymywać się będzie tendencja spadkowa, natomiast pod względem dynamiki wzrostu tuż za reklamą internetową uplasuje się reklama outdoorowa.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.