Dynamiczny wzrost rynku reklamy internetowej

W roku 2016 globalne inwestycje w reklamę internetową po raz pierwszy przekroczą 25% wydatków reklamowych ogółem. Za wzrostem segmentu reklamy internetowej stać będą przede wszystkim coraz większe nakłady na reklamę mobilną (wzrost o 50% w 2015 r.) i wideo online (o 21%) – wynika z raportu firmy Carat „Global Advertising Expenditure”.

W oparciu o dane pozyskane z 59 krajów na całym świecie, Carat prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wyniosą w bieżącym roku 540 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 4,6% w stosunku do poprzedniego roku. W 2016 r. wskaźnik wzrostu rok do roku ma natomiast wynieść 5%.

Przewiduje się, że w 2015 r. wzrosty w wydatkach na reklamę odnotowane zostaną na wszystkich kluczowych rynkach poza Rosją.

W Ameryce Północnej, gdzie wzrost ma wynieść 4,5% w 2015 i 4,6% w 2016 roku, szczególną uwagę przykuwają inwestycje w programmatic, które wzrosną o 137% osiągając wartość 10 miliardów dolarów.

Liderem pod względem dynamiki wzrostu będzie reklama internetowa, na którą w 2014 r. przeznaczono większe inwestycje niż było to prognozowane. Jej wzrost osiągnął 17,4%, a udział w rynku 21,7%. W 2016 r. inwestycje w ten sektor po raz pierwszy wyniosą ponad jedną czwartą całości nakładów na reklamę – ich udział w rynku będzie stanowił 25,9%. Do wzrostu tego przyczynią się przewidywane na rok 2015 coraz większe nakłady na reklamę mobilną (o 50%) i wideo online (o 21%).

Pomimo rosnącego znaczenia reklamy w sieci, głównym medium pod względem udziału w rynku pozostanie w przewidywalnej przyszłości telewizja (42,7% w 2014 r). Wzrost w latach 2015–2016 ma w tym przypadku wynieść ok. 3% rok do roku. Na rynku prasy utrzymywać się będzie tendencja spadkowa, natomiast pod względem dynamiki wzrostu tuż za reklamą internetową uplasuje się reklama outdoorowa.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>