W czwartym kwartale 2014 roku dochodów Facebooka z reklam mobilnych osiągnęły wartość 2,48 miliardów dolarów, co stanowiło aż 69% wszystkich obrotów firmy. W roku 2013 wartość ta wynosiła 53%.
Coraz więcej użytkowników korzysta też z Facebooka za pomocą smartfonów i tabletów. W ostatnim kwartale 2014 roku aż 526 milionów osób, czyli 38% użytkowników tego serwisu używało go wyłącznie za pośrednictwem aplikacji lub mobilnej wersji strony (źródło: Facebook).
Twitter ma natomiast 284 miliony aktywnych użytkowników, z czego 80% tweetuje za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Oznacza to, że ponad 227 milionów użytkowników tego medium korzysta z niego za pomocą smartfona lub tabletu.
W trzecim kwartale 2014 roku Twitter odnotował 361 milionów dolarów dochodu. Aż 320 miliardów pochodziło przy tym z reklamy (źródło: Twitter).
Odpowiedz