blog iPresso Marketing Automation

86% marketerów twierdzi, że automatyzacja przyniosła im sukces!

Prawie 60% marketerów korzysta w jakimś stopniu z automatyzacji marketingu, a niemal 90% z nich twierdzi, że rozwiązanie to pozwoliło im zrealizować ważne cele – wynika z ankiety Ascend2 przeprowadzonej wśród profesjonalistów z całego świata.

Kopia.nx59% spośród przebadanych firm korzysta w jakimś stopniu z systemu Marketing Automation, a aż 34% obecnie tego nie robi, lecz planuje wprowadzić to rozwiązanie w bliskiej przyszłości. Tylko 7% spośród ankietowanych przedsiębiorstw nie planuje w ogóle korzystania z automatyzacji (nie brali oni udziału w dalszej części badania).

86% spośród marketerów używających Marketing Automation uznało, że system ten pomógł im w osiągnięciu ważnych celów.

Do najważniejszych spośród nich zaliczano:

  • wzrost sprzedaży – 47%,
  • pozyskiwanie większej liczby leadów – 47%,
  • lepszy lead nurturing – 44%,
  • zwiększenie zaangażowania konsumentów – 37%,
  • wzrost skuteczności marketingu – 33%,
  • lepsza mierzalność skuteczności działań – 25%,
  • precyzyjniejsze nakierowanie kampanii na daną grupę klientów – 25%,
  • lepsza koordynacja działów marketingu i sprzedaży – 20%.

88% przepytanych uważa, że automatyzacja marketingu jest ważna dla ich całościowego programu działań marketingowych – w tym 65% uznaje, że jest ona „bardzo ważna” dla sukcesu obranej strategii.

Za najbardziej wartościowe funkcje Marketing Automation uznano możliwość prowadzenia kampanii lead nurturingowych (52%) oraz rozbudowane narzędzia analityczno-raportujące (51%). W dalszej kolejności wymieniano e-mail marketing, zarządzanie kampaniami, możliwości integracji, segmentację bazy kontaktów, lead scoring i tworzenie landing page’y.

Ponad połowa ankietowanych firm (53%) planuje zwiększenie budżetu na Marketing Automation w ciągu najbliższego roku, a 44% zamierza pozostawić go na dotychczasowym poziomie.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz