Marketing internetowy odgrywa w ostatnich latach wiodącą rolę w działaniach promocyjnych firm. W najbliższej przyszłości możemy spodziewać się dalszego rozwoju tego trendu. W roku 2016 już ponad 50% wydatków realizowanych przez amerykańskich konsumentów będzie dokonywane pod wpływem działań i informacji pozyskanych z Internetu (Forrester Research).
88% konsumentów przyznaje, że ufa komentarzom zamieszczanym w sieci w równym stopniu, co osobistym rekomendacjom swoich znajomych. W 2013 wskaźnik ten wynosił 79% (źródło: BrightLocal).
Choć większość transakcji wciąż realizowana jest w sklepach offline, to przed dokonaniem zakupu konsumenci coraz chętniej angażują się w sieci w tzw. pre-shopping. Polega on na wyszukiwaniu informacji o produktach, czytaniu komentarzy na ich temat w mediach społecznościowych, porównywaniu cen oferowanych w różnych sklepach.
Coraz więcej tych aktywności w sieci odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Konsumenci korzystają z nich nawet w trakcie wizyt w sklepach w realu, co rodzi nowe możliwości dla marketerów, takie jak Proximity Marketing i technologia Beacon.
26% marketerów twierdzi, że ich firmy przygotowują specjalne oferty i informacje dla osób korzystających z urządzeń mobilnych, a 50% przyznaje, że ich firmy wyświetlają osobom korzystającym z tabletów i smartfonów treści dostosowane w swojej formie do urządzeń mobilnych (źródło: Kenshoo Social).
Rosnące zainteresowanie treściami publikowanymi przez firmy w sieci przyczynia się do coraz większej roli content marketingu. W bieżącym roku 72% marketerów B2C zwiększyło ilość publikowanego contentu. 52% wciąż nie posiada jednak strategii działań content marketingowych. Sformułowanie takiej strategii będzie z pewnością jednym z wyzwań na nadchodzące miesiące – jak pokazują badania marketerzy wyznaczający i monitorujący swoje cele osiągają lepsze wyniki niż ci, którzy tego nie robią.
Innym ważnym obszarem aktywności marketerów pozostają media społecznościowe. W tym obszarze również powinny zostać podjęte działania poprawiające relacje z potencjalnymi klientami. Jak pokazują badania, obecnie firmy odpowiadają tylko na 30% komentarzy publikowanych na swoich fanpage’ach przez użytkowników Facebooka (źródło: Factbrowser). Najczęściej odpowiedzi te dotyczą negatywnych opinii konsumentów, natomiast pozytywne treści publikowane przez klientów pozostają zwykle bez żadnego odzewu.
Odpowiedz