Cross-channel marketing – możliwości i wyzwania

Z badania przeprowadzonego przez Experian Marketing Services i Forrester Consulting wynika, że marketerzy uświadamiają sobie możliwości cross-channel marketingu w komunikacji z konsumentami, ale nie wykorzystują jeszcze wszystkich szans wynikających z tego rozwiązania.

Cross-channel marketing to strategia polegająca na integracji wielu różnych kanałów dotarcia do konsumenta.

Kampanie cross-channelowe nie oznaczają tylko stosowania różnych form kontaktu z konsumentami jednocześnie – zakładają one synchronizację tych narzędzi dla osiągnięcia najlepszego rezultatu sprzedażowego.

Integracja różnych narzędzi i kanałów marketingowych przynosi znacznie lepsze wyniki niż prowadzenie oderwanych od siebie i niespójnych działań. Dlatego też rozwiązanie to staje się coraz powszechniejsze wśród marketerów.

Z nowego badania przeprowadzonego przez Experian Marketing Services i Forrester Consulting wynika, że marketerzy uświadamiają sobie możliwości cross-channel marketingu w komunikacji z konsumentami, ale nie wykorzystują jeszcze wszystkich szans wynikających z tego rozwiązania oraz narzędzi marketing automation.

Globalną ankietę przeprowadzono na grupie 428 firm prowadzących działalność w sieci.

Oto niektóre z uzyskanych danych:

  • 2/3 respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że „priorytetem jest integracja wszystkich kanałów prowadzenia działań marketingowych„.
  • Jednak tylko 40% z nich uważa, że w pełni „rozumieją Customer Journeys swoich klientów i odpowiednio dostosowują do nich zestaw kanałów komunikacji”.
  • 45% marketerów integruje ze sobą co najmniej dwa dowolne kanały komunikacji.
  • 97% ankietowanych wykorzystuje obecnie komunikację za pośrednictwem e-maila.
  • 65% stosuje e-mailing jako formę kontaktu z konsumentami od co najmniej trzech lat.
  • Stopa wzrostu e-mailingu wynosi obecnie 8%.
  • Ponad 3/4 respondentów twierdzi, że posiadają strategię komunikacji mobilnej, co oznacza wzrost z 60% w roku wcześniejszym.
  • Tylko 24% ankietowanych potrafi zintegrować dane z różnych źródeł, by uzyskać spójny profil konsumenta w czasie rzeczywistym.
  • Proszeni o wymienienie trzech priorytetowych metod komunikacji w nadchodzącym roku ankietowaniu najczęściej wskazywali na strony internetowe (53%), e-mail (46%), SEO (38%), media społecznościowe (36%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.