Z badania przeprowadzonego przez Experian Marketing Services i Forrester Consulting wynika, że marketerzy uświadamiają sobie możliwości cross-channel marketingu w komunikacji z konsumentami, ale nie wykorzystują jeszcze wszystkich szans wynikających z tego rozwiązania.
Cross-channel marketing to strategia polegająca na integracji wielu różnych kanałów dotarcia do konsumenta.
Kampanie cross-channelowe nie oznaczają tylko stosowania różnych form kontaktu z konsumentami jednocześnie – zakładają one synchronizację tych narzędzi dla osiągnięcia najlepszego rezultatu sprzedażowego.
Integracja różnych narzędzi i kanałów marketingowych przynosi znacznie lepsze wyniki niż prowadzenie oderwanych od siebie i niespójnych działań. Dlatego też rozwiązanie to staje się coraz powszechniejsze wśród marketerów.
Z nowego badania przeprowadzonego przez Experian Marketing Services i Forrester Consulting wynika, że marketerzy uświadamiają sobie możliwości cross-channel marketingu w komunikacji z konsumentami, ale nie wykorzystują jeszcze wszystkich szans wynikających z tego rozwiązania oraz narzędzi marketing automation.
Globalną ankietę przeprowadzono na grupie 428 firm prowadzących działalność w sieci.
Oto niektóre z uzyskanych danych:
- 2/3 respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że „priorytetem jest integracja wszystkich kanałów prowadzenia działań marketingowych„.
- Jednak tylko 40% z nich uważa, że w pełni „rozumieją Customer Journeys swoich klientów i odpowiednio dostosowują do nich zestaw kanałów komunikacji”.
- 45% marketerów integruje ze sobą co najmniej dwa dowolne kanały komunikacji.
- 97% ankietowanych wykorzystuje obecnie komunikację za pośrednictwem e-maila.
- 65% stosuje e-mailing jako formę kontaktu z konsumentami od co najmniej trzech lat.
- Stopa wzrostu e-mailingu wynosi obecnie 8%.
- Ponad 3/4 respondentów twierdzi, że posiadają strategię komunikacji mobilnej, co oznacza wzrost z 60% w roku wcześniejszym.
- Tylko 24% ankietowanych potrafi zintegrować dane z różnych źródeł, by uzyskać spójny profil konsumenta w czasie rzeczywistym.
-
Proszeni o wymienienie trzech priorytetowych metod komunikacji w nadchodzącym roku ankietowaniu najczęściej wskazywali na strony internetowe (53%), e-mail (46%), SEO (38%), media społecznościowe (36%).
Odpowiedz