Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
23 July 2025
Artykuły

Cross-channel marketing – możliwości i wyzwania

  • 4 listopada, 2014
  • 2 min read
[addtoany]
Cross-channel marketing – możliwości i wyzwania

Z badania przeprowadzonego przez Experian Marketing Services i Forrester Consulting wynika, że marketerzy uświadamiają sobie możliwości cross-channel marketingu w komunikacji z konsumentami, ale nie wykorzystują jeszcze wszystkich szans wynikających z tego rozwiązania.

Cross-channel marketing to strategia polegająca na integracji wielu różnych kanałów dotarcia do konsumenta.

Kampanie cross-channelowe nie oznaczają tylko stosowania różnych form kontaktu z konsumentami jednocześnie – zakładają one synchronizację tych narzędzi dla osiągnięcia najlepszego rezultatu sprzedażowego.

Integracja różnych narzędzi i kanałów marketingowych przynosi znacznie lepsze wyniki niż prowadzenie oderwanych od siebie i niespójnych działań. Dlatego też rozwiązanie to staje się coraz powszechniejsze wśród marketerów.

Z nowego badania przeprowadzonego przez Experian Marketing Services i Forrester Consulting wynika, że marketerzy uświadamiają sobie możliwości cross-channel marketingu w komunikacji z konsumentami, ale nie wykorzystują jeszcze wszystkich szans wynikających z tego rozwiązania oraz narzędzi marketing automation.

Globalną ankietę przeprowadzono na grupie 428 firm prowadzących działalność w sieci.

Oto niektóre z uzyskanych danych:

  • 2/3 respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że „priorytetem jest integracja wszystkich kanałów prowadzenia działań marketingowych„.
  • Jednak tylko 40% z nich uważa, że w pełni „rozumieją Customer Journeys swoich klientów i odpowiednio dostosowują do nich zestaw kanałów komunikacji”.
  • 45% marketerów integruje ze sobą co najmniej dwa dowolne kanały komunikacji.
  • 97% ankietowanych wykorzystuje obecnie komunikację za pośrednictwem e-maila.
  • 65% stosuje e-mailing jako formę kontaktu z konsumentami od co najmniej trzech lat.
  • Stopa wzrostu e-mailingu wynosi obecnie 8%.
  • Ponad 3/4 respondentów twierdzi, że posiadają strategię komunikacji mobilnej, co oznacza wzrost z 60% w roku wcześniejszym.
  • Tylko 24% ankietowanych potrafi zintegrować dane z różnych źródeł, by uzyskać spójny profil konsumenta w czasie rzeczywistym.
  • Proszeni o wymienienie trzech priorytetowych metod komunikacji w nadchodzącym roku ankietowaniu najczęściej wskazywali na strony internetowe (53%), e-mail (46%), SEO (38%), media społecznościowe (36%).

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *