Według analiz firmy Webtrends, przeciętna skrzynka pocztowa w Wielkiej Brytanii zawiera 260 nieotwartych e-maili. Jednak aż 60% osób, które nie czytają e-maili marketingowych, otwierałoby je, gdyby ich tytuły były spersonalizowane.
Przeciętna skrzynka pocztowa w Wielkiej Brytanii zawiera 260 nieprzeczytanych e-maili, co łącznie daje… 14 miliardów takich wiadomości w skali całego kraju.
Badania firmy Webtrends przeprowadzone wśród 2 000 Brytyjczyków ujawniło, że 56% spośród tych zignorowanych e-maili to prowadzone przez firmy masowe wysyłki, których zawartość nie jest dopasowana do potrzeb i preferencji odbiorców (a kolejne 36% to już jawny spam).
Oznacza to, że choć internauci wyrażają zgodę na otrzymywanie różnego rodzaju newsletterów i komunikatów marketingowych, to często nie mają ochoty na zapoznawanie się z nimi, ze względu na to, że przesyłany content jest nieadekwatny do ich oczekiwań.
Taki niedopasowany do oczekiwań odbiorcy e-mailing, doprowadza do wściekłości 84% przepytanych przez Webtrends osób, co w efekcie prowadzi do częstego wypisywania się z subskrypcji.
Z raportu wynika, że najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest personalizacja e-maili, tak by adresat otrzymał interesujące go treści w odpowiedniej formie i właściwym momencie.
Spośród 20% Brytyjczyków, którzy nigdy nie otwierają e-maili marketingowych, aż 60% twierdzi, że byliby bardziej skłonni do zapoznawania się z nimi, gdyby ich tytuły były spersonalizowane.
Podobnie, wśród 65% osób, które czasami lub często zapoznają się z tego rodzaju e-mailami od firm, aż 82% robiłoby chętniej w przypadku otrzymania wiadomości o spersonalizowanym tytule.
Brytyjczycy zazwyczaj pozytywnie reagują na te komunikaty marketingowe, które w czasie rzeczywistym dostarczają im: treści spójnych z ich zainteresowaniami (51%), ofert i informacji odnoszących się do ich wcześniejszych zakupów (44%) oraz tych dopasowanych do ich lokalizacji geograficznej (37%).
Jak personalizować z Marketing Automation? Zapraszamy do lektury naszego nowego ebooka.
Odpowiedz