Media społecznościowe wciąż dominują w Internecie. Jak wynika z badania Social Media Examiner, w coraz większym stopniu są też istotne w strategiach marketingowych firm.
1. 97% marketerów korzysta w swoich działaniach z mediów społecznościowych.
2. W większości wysoko cenią sobie oni social media. 92% z nich twierdzi, że są one istotne dla ich firmy (dla 63% są one bardzo ważne). Oznacza to wzrost z 86% w roku 2013.
3. Najważniejszymi sieciami społecznościowymi są dla nich Facebook oraz LinkedIn. Zapytani o wybór jednej najważniejszej platformy wskazywali przede wszystkim Facebooka (54%), a w następnej kolejności LinkedIn (17%).
4. Większość marketerów nie jest jednak pewna czy ich działania na Facebooku są efektywne: jedynie 34% z nich sądzi, że ich akcje na Facebooku przynoszą skutek.
5. 68% of marketerów planuje zwiększyć swoje korzystanie z blogów.
6. 54% marketerów korzysta z Google+, 65% chce dowiedzieć się więcej o tym kanale a 61% planuje zwiększyć swoje aktywności w Google+.
7. 67% marketerów planuje zwiększyć swoje działania na Twitterze. W roku 2013 taką chęć wyrażało 64% z nich.
8. 43% marketerów prowadzi blogi dostosowane do urządzeń mobilnych. Oznacza to wzrost z 28% w roku 2013.
9. Marketerzy B2B częscie prowadzą blogi dostosowane do urządzeń mobilnych (50%) niż marketerzy B2C (38%).
10. 83% marketerów twierdzi, że zintegrowało swoje działania w social mediach z innymi aktywnościami marketingowymi (źródło: Social Media Examiner).
Odpowiedz