99% polskich internautów (czyli 63% wszystkich Polaków) wyszukuje w Internecie informacji o produktach i usługach – wynika z badania AdvertTrack przeprowadzonego przez IRCenter i ResearchNow.
Na pytanie jak często w ciągu ostatniego miesiąca zdarzyło Ci się szukać informacji o produktach w Google lub innej wyszukiwarce? tyko pojedyncze osoby odpowiadały, że nie robiły tego ani razu. 99% polskich internautów szukało takich informacji przynajmniej raz w miesiącu.
Jakich informacji szukamy najczęściej?
Najchętniej wyszukiwano informacji z takich branż jak:
– sprzęt elektroniczny/ mobilny – 66%
– sklepy internetowe – 62%
– operatorzy telefoniczni – 53%
– motoryzacja – 43%
– usługi finansowe – 38%.
Rośnie również zainteresowanie produktami FMCG. Informacji o produktach spożywczych szukało 36% badanych osób.
Reklama i zakupy w Internecie
70% polskich internautów świadomie korzysta z reklam zamieszczanych w sieci.
Najchętniej klikane są te reklamy, które zamieszczone zostają w newsletterach (53% osób przynajmniej raz w ciągu miesiąca celowo kliknęło w taką reklamę) oraz w wyszukiwarce Google. Reklamy otrzymywane za pomocą tych dwóch kanałów są też oceniane przez internautów jako najbardziej przydatne (opinię taką wyraża 27% osób).
Wśród użytkowników reklam najlepszy czas na zakupy to listopad (przygotowania przez Bożym Narodzeniem). Dotyczy to przedstawicieli wszystkich grup wiekowych – zarówno wśró mężczyzn, jak i kobiet.
Zakupy online robione są przede wszystkim na stronach sklepów internetowych, a w dalszej kolejności za pośrednictwem portali aukcyjnych, przy użyciu porównywarek cenowych oraz za pomocą serwisów zakupów grupowych (źródło: IRCenter i ResearchNow).
Odpowiedz