Wartość reklamy cyfrowej w pierwszym kwartale 2014 r. wyniosła według badania 573,9 mln zł (źródło: IAB AdEx dla PwC). Oznacza to wzrost o ponad 38 milionów zł względem pierwszego kwartału roku wcześniejszego, co przekłada się na dynamikę na poziomie +7,1%.
Reklama internetowa wciąż rośnie w siłę. W pierwszym kwartale 2013 wydatki w tej dziedzinie wynosiły 535,7 milionów złotych, a w analogicznym okresie roku 2014 aż 573,9 mln.
Największą popularnością cieszy się wciąż reklama displayowa, posiadająca 42% udziału w całości reklamy online. To o 1,3 % więcej niż w pierwszym kwartale 2013.
Na stałym poziomie utrzymują się udziały w rynku Search Engine Marketingu (37%) i ogłoszeń (16%).
Szczególną uwagę zwraca przy tym znaczny wzrost nakładów przeznaczanych na reklamę mobilną, która osiągnęła wzrost w wysokości 118%. Udziały wideo wzrosły o 19%, a social media o 2%.
Jak wyglądają wydatki na reklamę online według branż?
Liderem pozostała tu motoryzacja, która umocniła swoją pozycję i pozyskała 22% tortu reklamowego online.
W dalszej kolejności mamy następujące branże:
– finanse – 13%
– handel – 9%
– nieruchomości – 8%
– telekomunikacja – 7%
– żywność – 7%
– czas wolny – 6%
Wśród innych branż warto zauważyć znaczne wzrosty wydatków w dziedzinie usług dla biznesu (49%) oraz napojów i alkoholi (26%).
Odpowiedz