Strona główna » Tworzenie algorytmu iPresso w 4 krokach

Tworzenie algorytmu iPresso w 4 krokach

Tworzenie algorytmu iPresso w 4 krokach

Algorytmy Marketing Automation sprawiają, że system samodzielnie podejmuje odpowiednie działania w reakcji na określone zachowania konsumentów.

Jak wygląda tworzenie takiego algorytmu?

Tworzenie algorytmu Marketing Automation polega na doborze odpowiednich AkcjiBloków warunkowych, na podstawie których system ma prowadzić kolejne działania.

Wszystko odbywa się prosto i intuicyjnie za pomocą funkcji przeciągnij i upuść.

 

Krok 1.

W zakładce Automation systemu iPresso wybieramy opcję Algorytmy. Otworzy się widok Tworzenie Algorytmu Marketing Automation. Po lewej stronie widoczne będą AkcjeBloki Warunkowe, które posłużą do stworzenia nowego algorytmu.

 

 

algorytm1

 

Krok 2.

Algorytm możemy rozpocząć zarówno od Akcji jak i od Bloku warunkowego.

W poniższym przykładzie za pomocą działania przeciągnij i upuść spośród Akcji wybieramy pierwsze działanie, które ma zostać wykonane przez system. Załóżmy, że chcemy wysłać naszym kontaktom mailing (wybieramy Wysłanie wiadomości e-mail).

 

algorytm2

 

Krok 3.

Nasze dalsze działanie uzależniamy od tego, czy dana osoba otworzy otrzymaną wiadomość e-mail czy nie. Z Boków warunkowych wybieramy więc Otwarcie e-mailingu.

algorytm3

Krok 4.

Następnie określamy jakie działanie powinien podjąć system gdy wyznaczony warunek (Otwarcie e-mailingu) zostanie spełniony (Tak), a jakie wtedy gdy taki warunek nie zostanie spełniony (Nie). Jeżeli dana osoba otworzy e-mailing, możemy np. kazać systemowi wysłać nam Powiadomienie, że tak się stało. Jeśli natomiast dana osoba nie otworzy maila możemy Zakończyć algorytm.

pobrane4

 

Możliwości budowania algorytmów są w systemie iPresso są oczywiście dużo większe.

Poniżej mamy nieco bardziej rozbudowany algorytm.

 

algorytm5

 

Za pośrednictwem tego rodzaju scenariuszy system może obsłużyć jednocześnie tysiące kontaktów. Proces ten jest w pełni zautomatyzowany, dzięki czemu odciąża marketerów i pozwala im skupić się na strategii działań, zamiast na żmudnych, powtarzalnych czynnościach.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.