Strona główna » Rośnie znaczenie mobile marketingu

Rośnie znaczenie mobile marketingu

Rośnie znaczenie mobile marketingu

Choć polscy internauci wciąż najchętniej dokonują zakupów za pomocą laptopów (86%) lub komputerów stacjonarnych (69%) to dynamicznie wzrasta liczba transakcji dokonywanych online za pośrednictwem takich urządzeń mobilnych jak smartfony czy tablety (źródło: Gemius).

Rośnie liczba posiadaczy smartfonów

mobile (1)Jak wynika z badań TNS-u w styczniu 2014 roku smartfony posiadało już 44% Polaków. Wskaźnik ten wzrasta mniej więcej o jedną trzecią na rok – na początku 2012 było ich 25%, a w styczniu 2013 już 33%.

Jeżeli zachowana zostanie dynamika wzrostu popularności tych urządzeń to w roku 2015 powinno dysponować nimi już 60% mieszkańców Polski.

Z analiz przeprowadzonych przez TNS wynika, że istnieje silna zależność pomiędzy wiekiem a faktem posiadania smartfona. Wśród osób mających 15-19 lat smartfona posiada 74% osób, a wskaźnik ten maleje wraz ze wzrostem wieku.  Dla osób w wieku 40-49 lat wynosi on 52%, natomiast wśród ludzi powyżej 60 roku życia tylko 9% ma smartfona.

 

Coraz więcej zakupów przez urządzenia mobilne

Według raportu Gemiusa jedna trzecia polskich internautów przynajmniej raz dokonała zakupu online wykorzystując do tego smartfona, a jeden na pięciu zrobił to za pomocą tabletu. Niemal 4% wykorzystuje w tym celu czytnik e-booków. Nadal jednak najczęściej e-klienci dokonują zakupu za pośrednictwem laptopa (86%) i komputera stacjonarnego (69%).

Firma eMarketer, która prowadziła tego rodzaju badania na rynku amerykańskim wskazuje, że 63% posiadaczy tabletów dokonało tam zakupu produktu lub usługi za pomocą tego urządzenia. Zakupu takiego dokonało również 39% osób korzystających ze smartfonów.

 

Rosnące znaczenie mobile marketingu

Potencjalni klienci nie rozstający się ze swoimi smartfonami i tabletami stwarzają nowe możliwości dla marketerów i wpływają na rozwój mobile marketingu. W roku 2013 wydatki w tej dziedzinie wzrosły o ponad 100% (źródło: Mobile Marketing Watch).

O perspektywach stojących przed tą gałęzią marketingu świadczy fakt, że w ankiecie firmy Apigee 85% osób stwierdziło nawet że wolało by…  zrezygnować z picia wody niż usunąć swoje aplikacje mobilne.

Z analiz wynika też, że aż 47% konsumentów chce otrzymywać oferty na swoje urządzenia mobilne gdy przechodzą obok danego sklepu (źródło: comScore and UPS).

 

Co utrudnia robienie zakupów przez urządzenia mobilne?

W trakcie swojego badania Gemius pytał również o trudności, jakie konsumenci napotykają podczas robienia zakupów w Internecie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Okazało się, że więcej trudności mają z tym mężczyźni, którym przeszkadzają następujące rzeczy:

  • niewygodne formularze (73%),
  • niedostosowanie stron (63%),
  • skomplikowany proces finalizacji transakcji (54%),
  • brak aplikacji mobilnej (45%).

Z kolei kobiety wskazują przede wszystkim na zbyt małe litery (51%) i niewygodny sposób płatności (29%)

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.