Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
18 July 2025
Artykuły

Wpływ social media na konsumentów – statystyki

  • 6 lutego, 2014
  • 2 min read
[addtoany]
Wpływ social media na konsumentów – statystyki

Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w kształtowaniu decyzji zakupowych konsumentów. Jak wyglądają statystyki?

Poniżej prezentujemy 20 ciekawych statystyk dotyczących wpływu social media na decyzje konsumentów.

zakupy21. Media społecznościowe mają wpływ na ponad 50% osób decyzyjnych z branży IT (LinkedIn).

2. Twitter zajmuje pierwsze miejsce pod względem kształtowania decyzji zakupowych w obszarze elektroniki (Mashable).

3. Użytkownicy Instagrama śledzą marki, żeby być na bieżąco z ich aktywnościami (41%), dowiedzieć się więcej o ich produktach i usługach (39%) i dokonywać zakupów (27%) (Marketing Profs).

4. 15 100 000 konsumentów sprawdza media społecznościowe przed podjęciem decyzji zakupowej (Knowledge Networks).

5. Amerykanin spędza przeciętnie 37 minut dziennie w social media – to więcej niż czas przeznaczany na jakąkolwiek inną aktywność w Internecie (Business Insider).

6. 78% respondentów stwierdziło, że posty w mediach społecznościowych opublikowane przez firmy wpływają na ich zakupy (Forbes).

7. 74% konsumentów polega na mediach społecznościowych przy podejmowaniu decyzji zakupowych (SproutSocial).

8. 58% użytkowników Facebooka oczekuje, że po zostaniu fanami danej firmy otrzymają dostęp do ofert, wydarzeń i promocji (Hubspot).

9. Facebook jest jedną z najskuteczniejszych platform sprawiających, że konsumenci rozmawiają o produktach (SproutSocial).

10. Facebook zajmuje pierwsze miejsce wśród kanałów internetowych wpływających na zakup produktów dla dzieci (Mashable).

11. 79% konsumentów lubi stronę danej firmy, gdyż oferuje ona zniżki i promocje (Forbes).

12. 72% konsumentów ufa opiniom zamieszczonym w Internecie w tym samym stopniu, co tym pozyskanym osobiście (Search Engine Journal)

13. 38 000 000 Amerykanów w wieku 13-80 lat przyznało, że media społecznościowe wpłynęły na ich decyzje zakupowe (Knowledge Networks).

14. 81% amerykańskich respondentów twierdzi, że posty zamieszczane przez ich znajomych w mediach społecznościowych bezpośrednio wpłynęły na ich decyzje zakupowe (Forbes).

15. 32,5% kobiet przyznaje, że na ich decyzje mają wpływ specjalne oferty publikowane na Facebooku. Dla Twittera wskaźnik ten wynosi 29% (Business2Community).

16. 49% konsumentów wykorzystuje Facebooka do wyszukiwania restauracji (Mashable).

17. 70% aktywnych użytkowników mediów społecznościowych dokonuje zakupów online (Nielsen).

18. 44% kobiet obecnych w social media przyznało, że bloger, którego lubią lub któremu ufają, wpłynął na ich decyzje zakupowe (Business2Community).

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *