NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
7 July 2025
Artykuły

Trendy w social media. Facebook nadal liderem

  • 2 stycznia, 2014
  • 4 min read
[addtoany]
Trendy w social media. Facebook nadal liderem

Facebook pozostaje liderem wśród mediów społecznościowych. Rośnie też liczba użytkowników LinkedIn, Twittera, Pinterest i Instagrama. Aż 42% internautów korzysta obecnie z więcej niż jednego serwisu społecznościowego.

Zgodnie z raportem Pew Research Center, który skupił się na zbadaniu pięciu serwisów społecznościowych, 73% dorosłych amerykańskich internautów korzysta z social media. Liderem wśród tych serwisów pozostaje niezmiennie Facebook, jednocześnie rośnie jednak również zainteresowanie innymi mediami społecznościowymi. Około 42% internautów korzysta obecnie z więcej niż jednego z nich.

W 2013 roku z social media korzystało 73% dorosłych internautów z USA. Dla internautów w wieku 18-29 lat wskaźnik ten wynosi aż 90%, w wieku 30-49 to 78%, w wieku 50-64 to 65%, a wśród osób starszych 46%. Z mediów społecznościowych korzysta 69% mężczyzn używających Internetu oraz 78% kobiet.

W roku 2013 wzrosła liczba internautów używających poszczególnych mediów społecznościowych w stosunku do rok 2012:

Facebook – wzrost z 67% do 71%

LinkedIn – wzrost z 20% do 22%

Pinterest – wzrost z 15% di 21%

Twitter – wzrost z 16% do 18%

Instagram – wzrost z 13% do 17%

konsumpcja.mediow.spolecznosciowychNajpopularniejszym medium społecznościowym pozostaje Facebook. Korzysta z niego 71% dorosłych internautów. Najchętniej robią to kobiety – jest ich 76%, mężczyźni – 66%. Grupą wiekową, która jest najliczniej reprezentowana w tym medium są osoby w wieku 18-29 lat. Aż 84% internautów w tym wieku jest obecna na FB (dla osób w wieku 30-49: 79%, a w wieku 50-64: 60%). Serwis zdecydowanie wzmacnia też swoją pozycję wśród seniorów. W roku 2012 korzystało z niego 35% internautów w wieku 65+. Obecnie jest ich 45%.

Jeżeli chodzi o miejsce zamieszkania, to największym powodzeniem FB cieszy się wśród internautów z miast – 75%, w obszarach wiejskich wskaźnik ten wynosi 71%, a w obszarach podmiejskich 69%.

Facebook uzyskuje też najlepszy wynik jeżeli chodzi o poziom zaangażowania odbiorców. 63% z jego użytkowników loguje się do serwisu przynajmniej raz dziennie, a 40% robi to wielokrotnie w ciągu dnia.

Twittera używa 18% internautów. Oznacza to wzrost od roku 2012, gdy było ich 16%. W Stanach Zjednoczonych serwis ten cieszy się szczególną popularności wśród osób młodych oraz Afroamerykanów. Dla internautów w wieku 18-29 wskaźnik korzystania z Twittera wynosi 31%. Wraz z wiekiem wynik ten jest niższy (30-49 lat: 19%, 50-64 lat: 9%, 65+: 5%). Wśród Afroamerykanów korzystających z Internetu 29% używa Twittera (w porównaniu do 16% białych niehiszpańskojęzycznych i 16% osób hiszpańskojęzycznych).

22% dorosłych amerykańskich internautów to użytkownicy serwisu LinkedIn. Ze względu na swój specyficzny charakter i nastawienie na kontakty zawodowe, struktura demograficzna użytkowników LinkedIn prezentuje się inaczej niż struktura pozostałych mediów społecznościowych. Najlepszy wynik osiągają tu internauci w wieku 30-49 lat (27%), następnie ci w wieku 50-64 lat (24%), dopiero później internauci mający 18-29 lat (15%) oraz grupa osób 65+ (13%). Korzystanie z LinkedIn jest popularne wśród internautów o wyższym wykształceniu (38%) i zarabiających ponad 75 000 dolarów rocznie (38%). Wśród internautów korzystających z LinkedIn przewagę mają mężczyźni (24%; wśród kobiet wskaźnik ten wynosi 19%).

21% dorosłych internautów korzysta z Pinterest. Liczba ta wzrosła z 15% w grudniu 2012 roku. Serwis ten jest zdominowany przez kobiety (33%, w porównaniu do 8% mężczyzn). Zainteresowanie tym serwisem jest największe wśród osób zamożnych (wynosi 27% wśród internautów o dochodzie powyżej 75 000 USD rocznie). Jego popularność jest też większa wśród internautów o wyższym wykształceniu.

Ponadto odnotowano wzrost znaczenia Instagrama – z 13% w roku 2012 do 17% w 2013. Na rynku amerykańskim cieszy się on, podobnie jak Twitter, szczególnym uznaniem osób młodych (wzrost z 28% do 37% wśród internautów w wieku 18-29). W kwietniu 2013 serwis ten został zakupiony przez Facebooka.

 

2 Comments

  • Artykuł niczego sobie, jest kilka bardzo trafnych zdań.
    Pozdrawiam

  • W tej kwestii się zgadzam, chociaż nie do końca, ale przecież nie wszystkim się muszą ludzie ze
    sobą zgadzać, bo ilu ludzi tyle zdań na temat. Mimo wszystko dobrze
    napisane. Pozdr.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *