Informacja prasowa docierająca w błyskawicznym tempie do dziennikarzy na całym świecie i jej bezpośrednia publikacja w elektronicznych serwisach informacyjnych, a także monitoring reakcji dziennikarzy na otrzymane informacje i raporty z wysyłki – w ten sposób system iPresso wspiera komunikację z mediami.
Publikacja informacji prasowych (komunikatów prasowych) jest jedną z istotnych form strategii PR-owej i komunikacyjnej firmy. Za ich pomocą organizacje i przedsiębiorstwa rozpowszechniają istotne z ich punktu widzenia treści i docierają do odbiorców z atrakcyjnym contentem.
Tworzenie i dystrybucja informacji prasowych może przynieść firmie szereg korzyści. Dostarczenie dziennikarzom interesujących komunikatów i ich publikacja w odpowiednich serwisach może przełożyć się na wzrost świadomości marki i zainteresowania firmą.
Regularne dostarczanie mediom interesujących treści przyczynia się do ukształtowania wizerunku eksperta w swojej dziedzinie.
Dobrze napisana, ciekawa informacja prasowa, która zostanie dostarczona właściwymi kanałami do odpowiednich mediów, może szybko rozprzestrzenić się i przyciągnąć uwagę osób zainteresowanych daną tematyką.
Ta forma komunikacji z odbiorcami jest stosunkowo niedroga w porównaniu z artykułami sponsorowanymi czy wykupionymi w mediach reklamami. Aby była skuteczna, informacja prasowa musi być jednak dobrze napisana, interesująca i dostarczona odpowiednim mediom zajmującym się określoną tematyką.
Jaką rolę odgrywa tu system Marketing Automation?
Marketing Automation umożliwia nie tylko tworzenie i wysyłkę informacji prasowych. Pozwala też na ich publikację w wybranych serwisach, monitorowanie reakcji dziennikarzy na dostarczony komunikat, raportowanie efektów działań.
Umożliwia błyskawiczne dotarcie do serwisów informacyjnych oraz dziennikarzy z całego świata. W ciągu kilku godzin zapewnia widoczność w mediach i wyszukiwarkach internetowych. Dzięki narzędziom dystrybucji informacji budowa zasięgu o marce, firmie lub produkcie jest szybka, skuteczna i łatwa.
System iPresso umożliwia tworzenie informacji prasowych i zapewnia ich bezpośrednią publikację w systemach redakcyjnych wydawców elektronicznych oraz agencji informacyjnych. Fakt, że iPresso jest zintegrowane z wydawcami pozwala uprościć i maksymalnie przyspieszyć dotarcie komunikatów do redakcji i na serwisy informacyjne. Integracja dotyczy również publikacji w mediach zagranicznych (głównie anglojęzycznych).
Dystrybucja informacji prasowych odbywa się z wykorzystaniem kanałów krajowych oraz zagranicznych. Informacja prasowa może trafić z systemu iPresso bezpośrednio do serwisu gazeta.pl czy do Polskiej Agencji Prasowej (PAP). W przypadku komunikatów w języku angielskim iPresso umożliwia dotarcie po ponad 5 500 serwisów informacyjnych na całym świecie w ciągu kilku minut.
W dystrybucji informacji system iPresso wykorzystuje swoje zaawansowane możliwości e-mailingowe. Wysyłka informacji prasowych oraz materiałów dla mediów e-mailem odbywa się z wykorzystaniem profesjonalnego narzędzia wyposażonego m.in. w określanie czasu wysyłki, grupy adresatów, śledzenie efektów dystrybucji. Kluczowe jest tu, aby wysyłana e-mailem informacja prasowa trafiła do właściwych dziennikarzy, którzy zainteresowani są danym tematem, co zwiększy szansę na jej publikację.
System pozwala też na zarządzanie materiałami dla mediów. iPresso zawiera repozytorium plików (dokumentów, zdjęć, prezentacji, filmów i innych) jak również narzędzia do zarządzania bazą materiałów dla mediów.
Profesjonalne internetowe biuro prasowe jest kolejną istotną opcją oferowaną w systemie iPresso. System wspomaga zarządzanie internetowym biurem prasowym, które może być aktywowane w bardzo prosty sposób i zintegrowane graficznie z macierzystym serwisem internetowym. Układ internetowego biura prasowego został opracowany przy współpracy z dziennikarzami i jest cyklicznie badany pod kątem ergonomii oraz użyteczności dla potrzeb mediów.
iPresso nie tylko dystrubuuje i publikuje informacje prasowe. Dostarcza też w błyskawicznym tempie raporty z przeprowadzonych działań. System generuje raporty z postępów i efektów dokonanej wysyłki. W formie graficznej prezentuje rozprzestrzenianie informacji obrazując zasięg w poszczególnych kanałach dystrybucji. Dzięki temu można w mgnieniu oka zorientować się w efektach wysyłki.
Za pomocą kompleksowy Contact Managera iPresso daje niespotykane dotąd możliwości automatycznego badania aktywności odbiorców informacji w reakcji na przeprowadzone działania oraz monitorowania ich zainteresowania.
iPresso posiada też narzędzie do prowadzenia konferencji prasowych w formie chatu, jak również z wykorzystaniem video i kamer internetowych.
Odpowiedz