Rola komunikacji medialnej w strategii promocyjnej firmy

Dobrze napisana informacja prasowa pozwala na przyciągnięcie uwagi mediów, dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zdobycie pozycji eksperta w swojej dziedzinie i zakomunikowanie o istotnych z PR-owego punktu widzenia nowościach w firmie.

Jakie są zalety tej formy komunikacji?

informacja prasowaInformacja prasowa może być stosowana właściwie w każdej branży, zarówno przez małe firmy, jak i przez wielkie korporacje.

Systematyczne publikowanie ciekawych i rzetelnych informacja prasowa pozwala na zdobycie pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Wiąże się to z zyskaniem zaufania odbiorców i potencjalnych klientów.

Celem takiego działania nie jest uzyskanie natychmiastowego zysku, lecz zainteresowanie odbiorców daną tematyką i wzrost ich świadomości na temat działalności firmy i tematyki, z którą jest ona związana.

Konieczne jest tu tworzenie wartościowych, ciekawych tekstów zgodnych z regułami publikacji prasowej. Jeżeli informacja taka zostanie dobrze napisana i właściwie rozdystrybuowana, może zostać opublikowana w mediach lub wykorzystana przez dziennikarzy do stworzenia własnych artykułów. Przemyślana strategia publikowania i dystrybucji informacji prasowych pozwala na osiągnięcie trwałego efektu w postaci wzrostu świadomości o firmie i branży, w której działa.

Ta forma rozpowszechniania treści powiązanych z określoną tematyką czy branżą jest stosunkowo niedroga. W większości przypadków firmy samodzielnie tworzą informacje prasowe. Ten sposób promocji firmy nie wymaga wykupywania miejsca na artykuły sponsorowane czy banery reklamowe w mediach.

Informacje prasowe pomagają zainteresować potencjalnych klientów i zwiększają rozpoznawalność marki. W czasach, gdy kluczową rolę w komunikacji odgrywają media społecznościowe, dobrze napisane informacje mają szansę na szybkie rozprzestrzenienie się w sieci. Jedna osoba, która uzna dany content za wartościowy, może bez problemu sama rozesłać go swoim znajomym.

Informowanie o poczynaniach firmy, jej rozwoju, nowych produktach, klientach i udoskonaleniach odgrywa też kluczową rolę w budowaniu reputacji i pozyskiwaniu partnerów lub inwestorów.

 

Informacja prasowa a SEO

Wraz z rozwojem mediów elektronicznych publikacja informacji prasowych stała się w dużym stopniu działaniem online. Zamieszczanie informacji powiązanych z działalnością firmy w serwisach internetowych ma tu bezpośredni związek z widocznością firmy w sieci i z obecnością w wynikach wyszukiwań.

Marketerzy i PR-owcy, którzy dążą do jak najlepszego wyeksponowania informacji o swojej firmie muszą więc uwzględnić konieczność optymalizacji swoich tekstów pod względem widoczności w wyszukiwarkach (Search Engine Optimization -SEO). Wiąże się to z wykorzystaniem w tekstach odpowiednich wyrażeń i słów kluczowych, za pomocą których internauci docierają do poszukiwanych treści.

Działania optymalizujące widoczność w wyszukiwarkach powinny jednak być na tyle dyskretne, by nie zaszkodzić przejrzystości i czytelności tekstu. Należy tu pamiętać, że dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach nie jest najważniejszym zadaniem informacji prasowych. Komunikaty te mają przede wszystkim kreować pozytywne zainteresowanie ze strony mediów i ich odbiorców.

 

Relacje z mediami w Marketing Automation

Kontakty firmy z mediami powinny wpisywać się w szerszą strategię komunikacyjną. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation, który koordynuje działania marketingowe i promocyjne integrując wiele kanałów komunikacji.

System Marketing Automation umożliwia tworzenie informacji prasowych i ich bezpośrednią publikację w wybranych serwisach informacyjnych. Dystrybuuje dany komunikat do dziennikarzy zajmujących się określoną tematyką i monitoruje ich aktywności w następstwie otrzymania informacji. Umożliwia też obsługę profesjonalnego biura prasowego zintegrowanego ze stroną firmową.

Dowiedz się więcej o wsparciu komunikacji medialnej przez system Marketing Automation.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>