Prostota i łatwość obsługi przy jednoczesnej złożoności rozwiązań oferowanych przez iPresso jest widoczna na przykładzie tworzenia algorytmów, za pomocą których system prowadzi kolejne działania w ramach kampanii marketingowej.
Za pośrednictwem wprowadzonych do systemu algorytmów system może obsłużyć jednocześnie tysiące kontaktów. Proces ten jest w pełni zautomatyzowany, dzięki czemu odciąża marketerów i pozwala im skupić się na strategii działań, zamiast na żmudnych, powtarzalnych czynnościach.
Jedyne co należy zrobić to określić kolejne działania, których wymaga się od systemu i warunki, jakie muszą być spełnione by dane działanie podjąć. W ten sposób system przeprowadzi potencjalnych klientów od momentu ich wejścia do systemu aż do podjęcia decyzji zakupowej.
Marketer może zatem zdefiniować, że np. osobie która wejdzie na określoną podstronę zostanie wysłany e-mail ze specjalną ofertą, a jeżeli kliknie w zawartego w niej linka system powiadomi go o konieczności kontaktu telefonicznego w celu finalizacji transakcji.
Algorytmy tworzone w systemie iPresso mogą być bardzo zaawansowane i rozbudowane.
Jednocześnie ich tworzenie jest proste i opiera się na zasadzie doboru odpowiednich aktywności w określonej kolejności. Wszystko to odbywa się za pomocą funkcji „przeciągnij i upuść”.
System zawiera trzy rodzaje elementów, z których można zbudować algorytm marketingowy. Są to: Akcje (działania przeprowadzane przez system), Bloki warunkowe (aktywności konsumenta warunkujące dalsze działania systemu) oraz Inne (opóźnienia i powiadomienia wprowadzane do algorytmu oraz oznaczenie jego końca).
Jak w praktyce wygląda tworzenie algorytmu?
Tworzenie algorytmu Marketing Automation polega na doborze odpowiednich akcji i bloków warunkowych, na podstawie których system ma prowadzić kolejne działania.
Z grupy Akcji można na przykład wybrać takie działanie, jak Wysłanie wiadomości e-mail. Będzie to pierwsze działanie wykonywane przez system.
Następnie określimy Blok warunkowy – definiuje on zachowanie konsumenta, którego wykonanie lub niewykonanie będzie prowadzić do kolejnych czynności. W przypadku wysłanego e-maila warunkiem takim może być Otrzymanie e-mailingu (a także jego otwarcie lub kliknięcie linku).
W tym przypadku wybrany warunek Otwarcie e-mailingu. Dalsze działania zależą więc od jego spełnienia.
Jeżeli zatem dany kontakt otworzy wysłanego mu maila (Tak) system może np. powiadomić o tym marketera, o konieczności nawiązania kontaktu telefonicznego. Następnie dochodzi do zakończenia algorytmu. Jeżeli warunek nie zostanie spełniony – dana osoba nie otworzy e-maila (Nie) – od razu nastąpi Zakończenie algorytmu.
Tworzenie zarówno tak prostego, jak i bardziej rozbudowanych algorytmów jest w iPresso niezwykle proste i intuicyjne.
Algorytm tego rodzaju jest dużym odciążeniem dla marketerów. System wykona za nich cały szereg czynności – wystarczy zdefiniować odpowiedni schemat działania.
Dzięki zastosowaniu algorytmów automatyzujących marketing system przeprowadzi potencjalnych klientów przez cały cykl sprzedażowy i doprowadzi do wyłonienia najbardziej wartościowych leadów, czyli tych osób, które są najbliższe dokonania zakupu.
Odpowiedz