Strona główna » Personalizacja komunikacji na stronach internetowych z systemem Marketing Automation

Personalizacja komunikacji na stronach internetowych z systemem Marketing Automation

Personalizacja komunikacji na stronach internetowych z systemem Marketing Automation

System Marketing Automation na bieżąco monitoruje aktywności użytkowników na stronach internetowych. Monitoring ten pozwala na lepsze poznanie oczekiwań i preferencji potencjalnych klientów oraz dostosowanie komunikacji do ich potrzeb.

 

Dzięki rozpoznaniu potrzeb odbiorców system spersonalizuje komunikację z nimi, wyświetli najatrakcyjniejszą z ich punktu widzenia ofertę i skutecznie zachęci ich do dokonania zakupu.

personalizacja.komunikacjiWyobraźmy sobie sytuację, w której internauta wchodzi na stronę sklepu ze sprzętem fotograficznym, gdzie jakiś czas temu kupił aparat. Ty razem chce dokupić do niego obiektyw. Na stronie zostaje powitany po imieniu i od razu widzi sprzęty, które sklep rekomenduje dla niego na podstawie wcześniejszego zakupu oraz informacji, jakich udzielił w formularzu na stronie. Wśród wyświetlonych propozycji znajduje się też obiektyw, który spełnia jego oczekiwania. Po kliknięciu na niego widzi specjalną ofertę – jeżeli dokona zakupu dzisiaj, otrzyma atrakcyjną zniżkę.

W takiej sytuacji istnieje duża szansa, że klient ten zdecyduje się na zakup. Zaoferowano mu taki produkt, jakiego szukał – i to w atrakcyjnej cenie. Odnalezienie go na stronie nie zajęło klientowi wiele czasu, bo atrakcyjna propozycja pojawiła się od razu po jego wejściu na stronę. Co więcej, użytkownik czuje, że oferta została stworzona specjalnie dla niego, a sklep uwzględnił jego preferencje.

Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation, którego kompleksowe rozwiązania pozwalają na personalizację komunikacji na stronach internetowych.

Strona sklepu fotograficznego„wie” jakie treści wyświetlić i jak komunikować się z tą konkretną osobą. System posiada informację o tym jak nazywa się dany konsument, jakie produkty oglądał, czy otwierał wysyłane do niej e-maile. Na tej podstawie dobiera odpowiednie komunikaty, które najlepiej docierają do konkretnej osoby. Strona „przywita” zatem klienta w odpowiedni sposób i zaprezentuje mu taką ofertę, jaka odpowiada jego oczekiwaniom.

Aby było to możliwe system musi posiadać informacje o danym kontakcie. Kluczowa dla personalizacji komunikacji z klientem jest wiedza o jego cechach, aktywnościach i preferencjach. System Marketing Automation na bieżąco gromadzi i analizuje informacje o odbiorcach i zarządza komunikacją z nimi.

Informacje te pozyskiwane są zarówno za pomocą różnego rodzaju formularzy zamieszczane na stronach internetowych, jak i poprzez monitorowanie aktywności konsumenta w Internecie.

Dzięki zastosowaniu formularza, w którym użytkownik poda swoje podstawowe dane, takie jak np. imię, adres e-mail czy branża, na stronie firmowej będzie za każdym razem otrzymywał dostosowane do siebie, spersonalizowane informacje. Wypełnienie formularza może wiązać się z rejestracją na stronie, złożeniem zamówienia lub wysyłką newslettera. Informacje pozyskane od odbiorcy trafią do systemu Marketing Automation, gdzie mogą być następnie uzupełniane o kolejne dane na jego temat.

Aktywności kontaktu, który raz trafi do systemu, będą stale monitorowane, dzięki czemu system będzie komunikował się z nim we właściwy sposób. Spersonalizowany może zostać cały proces komunikacji z potencjalnym klientem – od powitania na stronie z użyciem imienia tej osoby, do przejścia przez kolejne podstrony dostosowane do preferencji użytkownika.

Dzięki systemowi Marketing Automation marketerzy dowiadują się na bieżąco, którzy użytkownicy weszli na monitorowane strony, czy zapoznali się z przesłanym e-mailingiem, jakie materiały pobrali i które treści ich zainteresowały. Oferta, którą otrzyma konsument będzie dzięki temu bardziej adekwatna do jego preferencji, cech i oczekiwań.

Historia aktywności użytkownika, dokonanych przez niego transakcji  i dane podane w formularzu będą wpływać na treści jakie zobaczy on na stronie internetowej. Jeżeli więc z informacji zawartych w systemie Marketing Automation wynika, że potencjalny klient jest np. przedstawicielem firmy sprzedającej samochody i poszukuje usług reklamowych, firma oferująca takie usługi może od razu przedstawić mu ofertę podkreślającą korzyści dla tej konkretnej branży.

 Personalizacja pozwala klientowi na odczucie, że dana propozycja jest skierowana bezpośrednio do niego. Przy okazji udaje mu się zaoszczędzić czas, bo od razu widzi atrakcyjną ofertę, uwzględniającą jego potrzeby. Dzięki temu wzrasta poczucie zadowolenia klienta i zwiększa się szansa na dokonanie przez niego zakupu.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.