Dziś zaprezentujemy za pomocą prostego przykładu, jak działa funkcja Marketing Automation.
iPresso Marketing Automation to potężne narzędzie, przeznaczone do tworzenia kompleksowych ścieżek automatycznej obsługi użytkowników w postaci graficznych algorytmów.
Pozwala to na automatyczną selekcję i wysyłkę ofert do potencjalnych klientów oraz pozyskanie kontaktu do osób, które z dużym prawdopodobieństwem zakupią produkt/usługę.
Jak to działa?
Funkcjonowanie Marketing Automation możemy zaprezentować na przykładzie dealera samochodowego i jego potencjalnych klientów.
Klient poszukujący w internecie informacji na temat określonego modelu samochodu trafia na landing page dealera i zostawia swój adres e-mail, chcąc uzyskać szczegółowe dane na temat planowanego zakupu. Na adres e-mail otrzymuje następnie zgodne ze swoimi zainteresowaniami informacje na temat możliwości dokonania zakupu. Jeżeli otworzy maila, kliknie w zawarte w nim odnośniki i poda swoje dane kontaktowe, wkrótce skontaktuje się z nimi telefonicznie przedstawiciel firmy dealerskiej.
Wszystkie te działania koordynowane są za pomocą algorytmu iPresso Marketing Automation.
Jak powstaje taki algorytm?
Jak stworzyć taki algorytm w systemie iPresso? Poniżej prezentujemy to na prostym przykładzie. Po zalogowaniu do iPresso wchodzimy do działu Automation i wybieramy opcję Utwórz scenariusz (algorytm) automatycznego marketingu.
W górnej części formularza widzimy kilka informacji, które należy uzupełnić. Są to nazwa algorytmu oraz typ algorytmu, określający czy dana osoba może przejść przez proces jeden raz, czy też wielokrotnie. Możemy też podać datę rozpoczęcia i zakończenia.
Tworzenie algorytmu Marketing Automation polega na doborze odpowiednich akcji i bloków warunkowych, którymi system będzie się kierował przy podejmowaniu kolejnych działań.
Załóżmy, że chcemy, by po wysłaniu emaila i kliknięcu przez użytkownika zawartego w nim odnośnika, przyszło do nas powiadomienie sms.
Pierwszą czynnością, którą musimy wykonać jest określenie grupy docelowej algorytmu – robimy to za pomocą kliknięcia w drugą z ikon w polu Początek.
Wyznaczamy tu kryteria, do których musi zaliczać się użytkownik. Możemy określić takie uwarunkowania, jak stanowisko, kraj, województwo, nazwa firmy i wiele innych.
Po zapisaniu tych informacji, do następnego wiersza (pod polem Początek) przeciągamy blok Wysyłanie wiadomości e-mail.
Kolejnym krokiem jest dodanie warunku – Klinięcie linku z e-mailingu. W zależności od tego, czy użytkownik kliknie w odnośnik wyznaczone zostaną kolejne działania.
Tworzymy pola Powiadomienie i Zakończenie. Jeżeli użytkownik kliknie zawarty w e-mailu odnośnik, otrzymamy powiadomienie sms. Jeżeli tego nie zrobi następuje Zakończenie algorytmu. Po otrzymaniu powiadomienia, również przechodzimy do Zakończenia.
Ostatnią czynnością jest nadanie nazw zakończeniom. Jest to konieczne, gdyż nazwy te będą widniały w statystykach algorytmu.
iPresso Marketing Automation umożliwia oczywiście tworzenie znacznie bardziej rozbudowanych schematów, które pozwalają na dokładne poznanie preferencji klienta i podjęcie odpowiednich kroków sprzedażowych.
Odpowiedz