Aplikacja mobilna stworzona przez polską firmę iPresso została uznana za jedno z najbardziej przełomowych rozwiązań roku w prestiżowym konkursie SIG Bluetooth Breakthrough Award 2015.
Riccardo App to rozwiązanie oparte na kompleksowym połączeniu technologii Beacon, automatyzacji marketingu i RTB Trackera. Jego innowacyjny charakter dostrzegli jurorzy konkursu SIG Bluetooth Breakthrough Award, którzy uznali ten projekt za jedno z najważniejszych rozwiązań roku 2014.
Aplikacja stworzona przez iPresso dla sieci sklepów odzieżowych Riccardo pozwala na skuteczne połączenie działań marketingowych prowadzonych w Internecie z komunikacją z klientem w sklepie stacjonarnym. Podejście to wpisuje się w filozofię Marketingu 360, zakładającą integrację działań w różnych kanałach marketingowych – online, mobile i offline.
Klient posiadający na swoim smartfonie aplikację Riccardo otrzymuje podczas wizyty w sklepie spersonalizowane informacje o aktualnych ofertach na te produkty, które najbardziej go interesują. Gdy np. podchodzi do półki z ubraniami, które mu się podobają, rozmieszczone w sklepie nadajniki Beacon automatycznie łączą się z aplikacją, która wyświetla mu informacje o aktualnych promocjach i zniżkach.
Zindywidualizowane treści przesyłane klientowi oparte są na gromadzonej przez system iPresso wiedzy o cechach i zachowaniach danej osoby (np. oglądanych na stronie sklepu produktach) oraz dokonanych przez nią wcześniej zakupach. Dzięki temu użytkownik aplikacji błyskawicznie znajduje to czego szuka i może zapoznać się z najkorzystniejszymi dla siebie ofertami.
Komunikacja z klientem nie kończy się jednak po dokonaniu przez niego zakupu. Zastosowanie RTB Trackera, sprawia że podczas przeglądania Internetu natrafi on na informacje dotyczące produktów powiązanych z tym, który zakupił oraz na inne mogące go zainteresować oferty.
O konkursie
Celem konkursu organizowanego przez grupę Bluetooth Special Interes Group jest wyłonienie najlepszych na świecie rozwiązań opartych na technologii Bluetooth. Ta prestiżowa nagroda przyznawana jest w czterech kategoriach: produkty, aplikacje, prototypy i projekty studenckie.
Finaliści konkursu zostali ogłoszeni podczas odbywających się w Las Vegas targów CES – największej na świecie tego rodzaju imprezie poświęconej elektronice i nowym technologiom.
Odpowiedz