71% konsumentów podejmuje decyzje zakupowe opierając się na mediach społecznościowych, a 40% użytkowników tych serwisów dokonało kupna po tym, jak podzielili się informacją o danym produkcie w social media. Najsilniejszy wpływ na decyzje konsumentów mają Facebook, YouTube i LinkedIn.
Jak działania firmy w mediach społecznościowych wpływają na decyzje i zachowania konsumentów?
Aż 4 na 10 użytkowników mediów społecznościowych zakupiło produkt po tym jak polubili go lub podzielili się informacją o nim na Twitterze, Facebooku lub Pinterest (źródło: Vision Critical).
Dla 71% konsumentów prawdopodobne jest dokonanie zakupu na podstawie danych z mediów społecznościowych (źródło: Hubspot).
Facebook, YouTube oraz LinkedIn to serwisy, które według badań Vision Critical mają największe znaczenie przy dokonywaniu zakupu.
W poniższym zestawieniu podano procentową wartość użytkowników danego serwisu, którzy podejmują na jego podstawie decyzje zakupowe:
- Facebook – 30,8%
- YouTube – 27%
- Linkedin – 27%
- Google+ – 20%
- Pinterest – 12%
- Twitter – 8%
78% respondentów twierdzi, że posty zamieszczane przez firmy w mediach społecznościowych mają wpływ na ich zakupy (źródło: Forbes).
Czemu konsumenci obserwują firmy w poszczególnych serwisach społecznościowych?
- żeby być na bieżąco z ich działaniami:
57% – Twitter
52% – Facebook
35% – Pinterest
35% – YouTube
- żeby dowiadywać się o produktach i usługach:
61% – YouTube
56% – Facebook
56% – Pinterest
47% – Twitter
- żeby korzystać z wyprzedaży i promocji
48% – Facebook
36% – Twitter
28% – Pinterest
20% – YouTube
- żeby otrzymywać wartościowe informacje zwrotne
32% – Facebook
27% – Twitter
23% – YouTube
22% – Pinterest
- żeby dołączyć do społeczności fanów danej marki
27% – Facebook
26% – Twitter
25% – Pinterest
19% – YouTube
- żeby dokonywać zakupów
25% – Pinterest
21% – Facebook
21% – YouTube
15% – Twitter
- żeby składać zażalenia na temat produktów i usług
19% – Twitter
18% – Facebook
12% – Pinterest
9% – YouTube (źródło: MarketingProfs)
Po oznaczeniu produktu jako ulubionego:
- 50% zakupów pochodzących z mediów społecznościowych ma miejsce w ciągu tygodnia
- 80% zakupów pochodzących z mediów społecznościowych ma miejsce w ciągu trzech tygodni
Jaki procent użytkowników social media zakupiło produkt po udostępnieniu go (skomentowaniu, retweetowaniu) lub polubieniu w określonym serwisie?
- 38% – Facebook
- 29% – Pinterest
- 22% – Twitter
Główne kategorie zakupów dokonywanych dzięki mediom społecznościowym.
- W kategorii żywności Pinterestem kieruje się 26% jego użytkowników, Facebook ma tu wpływ na 14%, a Twitter na 13% swoich użytkowników.
- W dziedzinie sztuki i designu Pinterest ma wpływ na 21% swoich użytkowników, Twitter na 9%, a Facebook na 5%.
- W kategorii ogrodnictwa i wystroju Pinteresta kształtuje decyzje 18% osób. Dla Facebooka i Twittera wskaźnik ten wynosi 8%.
- W dziedzinie mody i urody największe wpływy wśród swoich użytkowników ma Facebook – 22%, Twitter -18%, a Pinterest – 17%.
- W kategorii technologii i elektroniki Twitter kształtuje decyzje 34% swoich użytkowników, Facebook – 25%, a Pinterest – 6%.
- W przypadku pozostałych produktów statystyki rozkładają się następująco: Facebook – 26%, Twitter – 18%, Pinterest – 14% (źródło: Vision Critical).
Odpowiedz