Rok 2013 pokazał, że E-mail Marketing żyje i ma się dobrze. Na jakie statystyki warto zwrócić szczególną uwagę?
E-mail Marketing nadal odgrywa istotną rolę w strategii marketingowej.
- W roku 2013 wysłano 838 miliardów e-maili marketingowych (Forrester).
- Ze statystyk wynika, że stanowią one aż 54% wszystkich e-maili wysyłanych przez firmy (Epsilon).
Dane te nie są zaskakujące jeśli weźmiemy pod uwagę popularność tego kanału komunikacji wśród konsumentów.
- Aż 91% z nich sprawdza swoją skrzynkę poczty elektronicznej każdego dnia (ExactTarget).
- Na świecie istnieje obecnie 3,6 miliarda kont e-mailowych (Radicati).
- W roku 2016 liczba ta wyniesie 4,3 miliarda (Radicati).
- 74% konsumentów preferuje e-mail jako kanał otrzymywania informacji marketingowych (Merkle).
Nakłady na E-mail Marketing przynoszą oczekiwany przez firmy zwrot z inwestycji.
- Dwie trzecie marketerów (66%) twierdzi, że e-mailing przynosi doskonały lub dobry zwrot z inwestycji (Email Marketing Industry Census 2013).
- 8% firm osiągnęło ponad połowę swoich dochodów ze sprzedaży za pomocą e-mail marketingu (Email Marketing Industry Census 2013).
Statystyki wskazują na duże znaczenie personalizacji e-mailingu. Marketerzy dążą też do integracji e-mailingu z innymi kanałami komunikacji.
- Spersonalizowane tytuły e-maili mają o 22,2% większe prawdopodobieństwo otwarcia niż e-maile niespersonalizowane (Adestra).
- 59% firm integruje e-mailing z kanałami w mediach społecznościowych (eConsultancy).
- 17% marketerów nie mierzy ani nie analizuje statystyk e-mailingowych swojej firmy (MEC Labs).
Istotną wyzwaniem dla E-mail Marketingu jest dostosowanie swoich treści do urządzeń mobilnych, za pomocą których są one coraz częściej odczytywane.
- 48% e-maili jest otwieranych na urządzeniach mobilnych (Litmus).
- 64% osób decyzyjnych czyta swoje e-maile za pomocą urządzeń mobilnych (TopRankBlog).
- Tylko 11% e-maili jest dostosowanych do urządzeń mobilnych (Equinux).
- 69% użytkowników urządzeń mobilnych usuwa e-maile, które nie są dostosowane do tych urządzeń (Litmus).
Odpowiedz