NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
30 September 2025
Artykuły

Przestań pokazywać wszystkim te same banery! Zobacz, jak dynamiczne treści w iPresso personalizują ofertę i podwajają CTR

  • 23 września, 2025
  • 5 min read
Przestań pokazywać wszystkim te same banery! Zobacz, jak dynamiczne treści w iPresso personalizują ofertę i podwajają CTR

Statyczny baner z napisem “Wyprzedaż -10% na wszystkie tablety” przestaje działać, gdy klient już go widział po raz piąty, a szuka przecenionych smartfonów. Ramki rekomendacji w iPresso działają jak doświadczony sprzedawca – rozpoznają gusta odbiorców i prezentują im dokładnie to, co chcą kupić.

Dlaczego reklamy z promocyjnymi ofertami nie działają?

Niespersonalizowane wiadomości są nudne, bo odbiorca dostaje w kółko te same oferty, które go nie interesują. Klient przestaje zwracać uwagę na wyświetlane reklamy, a CTR spada.

Zamiast masówki, lepiej jest przygotować kampanię z dynamicznie zmieniającą się treścią, dopasowaną do każdego klienta. System iPresso analizuje zachowania użytkowników i dostarcza rekomendacje oparte na rzeczywistych preferencjach. Na podstawie analizy klient X zobaczy reklamę najnowszego laptopa, a kupujący Y, który szuka gadżetów dla gamera, otrzyma rekomendację specjalnej myszki oraz podświetlanej klawiatury.

Mechanizm rekomendacji jest prosty w obsłudze. Feed Manager gromadzi dane o produktach. Ramki rekomendacji przetwarzają informacje o zachowaniach klientów. Efekt? Każdy użytkownik widzi ofertę szytą na miarę.

Zintegruj ramki rekomendacji z Vertex AI i odkryj siłę sztucznej inteligencji

Łącząc ramki rekomendacji z Vertex AI od Google, system iPresso będzie przewidywać, którymi produktami może zainteresować się konkretny użytkownik i na tej podstawie zaoferuje dynamiczne propozycje (zmieniające się wraz z podejmowanymi przez potencjalnego klienta czynnościami). System proponuje także towary najczęściej kupowane razem, podobne do ostatnio przeglądanych, czy też takie, które są teraz w wyprzedaży.

Wyobraź sobie scenariusz: klient przegląda smartfony przez kilka dni. iPresso wyświetli mu akcesoria do smartfonów, etui, słuchawki – produkty, które realnie rozważa przy zakupie telefonu. Zamiast wyświetlać losowe produkty z różnych kategorii, użytkownik zobaczy tylko przeglądane modele oraz smartfony podobne do tych, którymi się ostatnio interesował. Dzięki temu możesz prowadzić skuteczne kampanie cross-sellingowe i up-sellingowe.

Ramki rekomendacji w akcji – dynamiczne treści w kampaniach e-mail

Czy wiesz, że jeden szablon maila może wyglądać zupełnie inaczej dla każdego odbiorcy? Z iPresso jest to możliwe, a co więcej, banalnie proste!

Klient X widzi rekomendacje sprzętu dla graczy. Użytkownik Y – laptopy idealne do spakowania w podróż. Klient Z – akcesoria do smartfonów. Ten sam e-mail, różne treści, wyższe CTR. System automatycznie dobiera: zdjęcia produktów, opisy oraz ceny (które zaciągnie z feeda). Efekt? Koniec z mailami, które kończą w spamie, bo klient dostał ofertę na coś, co go zupełnie nie interesuje.

Chcesz zobaczyć ramki rekomendacji w akcji? Przeczytaj nasze case studies i zobacz, do czego jeszcze możesz wykorzystać Marketing Automation.

CTR rośnie – jak mierzyć sukces ramek rekomendacji?

Metryki, które warto śledzić:

  • Wartość średniego zamówienia. Spersonalizowane rekomendacje często prowadzą do zakupu dodatków, akcesoriów, produktów komplementarnych. Badania pokazują, że możesz zwiększyć średnią wartość zamówienia nawet o 369% w porównaniu do niespersonalizowanych rekomendacji produktowych (źródło: https://tblocks.com/articles/product-recommendations/).
  • Współczynnik konwersji. Więcej trafnych propozycji oznacza więcej finalizacji zakupów. Klienci kupują to, co faktycznie chcą.
  • Czas na stronie. Personalizowane treści zatrzymują uwagę. Użytkownicy dłużej przeglądają ofertę, gdy widzą rzeczy, które ich interesują.

iPresso vs. konkurencja – dlaczego ramki rekomendacji działają lepiej?

Inne systemy oferują podstawowe rekomendacje typu “klienci, którzy kupili X, kupili też Y”. iPresso idzie krok dalej. Nasz system uwzględnia kontekst, dopasowując kampanie m.in. do kryteriów geograficznych oraz behawioralnych i czynników zewnętrznych, takich jak pogoda. W iPresso zbudujesz platformę Marketing Automation według swoich potrzeb. To znaczy, że ramki rekomendacji można wykorzystać każdej branży. Rozumiemy te różnice, dlatego dla klientów mamy przygotowanych kilka specjalnych, dedykowanych wersji branżowych systemu.

Inne zastosowania ramek rekomendacji

Ramki rekomendacji sprawdzą się nie tylko w e-commerce. Łap nasze inspiracje, w jaki sposób możesz je wykorzystać w innych branżach:

  • Finanse – pokaż klientom najpopularniejsze kredyty, zaprezentuj konta bankowe albo pokaż spersonalizowane propozycje ubezpieczeń.
  • Edukacja – rekomenduj kursy dobrane do umiejętności ucznia czy studenta oraz zamieść linki do dodatkowych materiałów.
  • Turystyka – wyświetlaj rekomendacje spersonalizowanych wycieczek, konkretnych hoteli, ofert specjalnych objętych promocją.
  • Inne usługi – prowadzisz znany salon fryzjerski? A może masz sieć restauracji? W ramkach rekomendacji możesz umieścić nie tylko propozycje produktów i usług, ale także jest to atrakcyjny sposób na przedstawienie pracowników (wraz z opisem ich umiejętności, ukończonych szkoleń itp.), którzy będą Cię obsługiwać.

Podsumowanie

Ramki rekomendacji w iPresso to koniec z marketingiem na zasadzie “może komuś się spodoba”. To sposób na wyświetlanie propozycji produktów idealnie dopasowanych do potrzeb każdego klienta. Z nimi możesz zarekomendować produkty, usługi, a nawet artykuły oraz porady umieszczone na stronie.
Chcesz zobaczyć ramki rekomendacji w działaniu? Wypełnij brief i sprawdźmy razem, jak mogą poprawić się wyniki Twojej firmy.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *