Większość apek fitness traci użytkowników po 30 dniach. Oto automatyzacja, która buduje nawyk i zwiększa retencję

Prowadzisz siłownię lub oferujesz usługi wellness? Chcesz, żeby klienci wracali na dłużej, a nie znikali po miesiącu? Zobacz siłę Marketing Automation w branży Health & Wellness.
Sama apka nie wystarczy
Jak utrzymać motywację klientów do regularnych ćwiczeń? Automatyzacja marketingu może Ci w tym pomóc. Mamy kilka pomysłów, jak możesz wykorzystać iPresso i zwiększyć retencję , nie przepalając budżetu na kampanie marketingowe:
Segmentacja to podstawa
Zamiast wysyłać każdemu te same porady, podziel użytkowników na grupy i dopasuj treści do każdego segmentu. Sportowiec trenujący przed zawodami doceni spersonalizowane ćwiczenia, wzmacniające wybrane partie ciała. Ktoś po raz pierwszy korzysta z siłowni? Nie rzucaj go na głęboką wodę z cyklem ćwiczeń dla zaawansowanych. Zamiast tego wyślij mu krótkie filmiki z instrukcją użytkowania sprzętu.
W iPresso możesz utworzyć segment nie tylko na podstawie kryteriów takich jak wiek czy miejsce zamieszkania. System automatycznie zarejestruje zapis do newslettera czy kliknięcie w link do strony, co pomoże w personalizacji treści.
Nagradzaj za aktywność
Stwórz program lojalnościowy oparty na scoringu i zachęć klientów do aktywnego uczestnictwa. Zaproponuj atrakcyjne nagrody, które można wymienić za zebrane punkty. Mogą to być na przykład kupony rabatowe na siłownię albo karty podarunkowe do sklepów sportowych.
Powiadamiaj użytkowników aplikacji na bieżąco o ilości punktów i terminie, kiedy wygasną. Wstaw brackety personalizacyjne, czyli specjalne klucze, dzięki którym system sam zaciągnie odpowiednie dane i wyświetli je w treści wiadomości.
Ktoś odpuścił treningi? Wyślij mu SMS i podkręć motywację, przypominając co zyskuje, gdy jest aktywny w apce.
Powiadomienia mobile push przypomną o wszystkim
Czy wiesz, że możesz bezpośrednio tworzyć i wysyłać powiadomienia na urządzenia mobilne? W ten sposób przypomnisz użytkownikom aplikacji o kończącym się pakiecie na siłownię czy też zmienionych godzinach otwarcia w święta. Co więcej, możesz wykorzystać marketing czasu rzeczywistego i zachęcić do aktywności na siłowni podczas deszczu. Krótki komunikat wystarczy: “Za oknem ulewa i nie masz energii? Wpadaj do naszej siłowni na ulicę Wiosenną 16 i naładuj baterie!”.
Ciekawią Cię kampanie uruchamiane w zależności od pogody? Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o iPresso Satellite, a żaden upał czy ulewa nie będą Ci straszne!
Spersonalizowane maile uzupełnią komunikację z użytkownikiem
System rejestruje zachowania użytkownika. Dzięki temu stworzysz segmenty i dostosujesz kampanie do poziomu zaawansowania każdego klienta. Dodatkowe materiały (na przykład porady, co zabrać na siłownię albo które ćwiczenia najlepiej wykonywać, żeby wzmocnić poszczególne partie ciała) wyślij mailem. Jeżeli tworzysz wiele wartościowych treści, w aplikacji możesz zachęcić klientów do zapisów na newsletter. W iPresso ustawisz scenariusz z automatyczną wysyłką newslettera do subskrybentów.
Połącz maile i SMS-y
Otwierasz nową siłownię? Poinformuj o tym mieszkających w pobliżu klientów! Wystarczy, że stworzysz własną bazę GeoPunktów i do odpowiednich segmentów wyślesz mail z adresem nowej siłowni. Możesz też umieścić drobny rabat na przykład -5% na wszystkie karnety na siłownię w tym dniu. Dzień przed otwarciem wyślij SMS, żeby przypomnieć i zachęcić ludzi, by wpadli zobaczyć nowy obiekt.
Dodaj punkty użytkownikom aplikacji, którzy pójdą poćwiczyć w nowo otwartej siłowni.
A co, jeśli klient nie przedłuża karnetu na siłownię?
Jeszcze nie wszystko stracone! Przygotuj scenariusz omnichannel, który na nowo zaangażuje użytkowników. Poinformuj również o punktach, które zostaną wyzerowane, kiedy klient przestanie chodzić na siłownię i wyślij ankietę z zapytaniem, dlaczego nie zdecydował się przedłużyć karnetu oraz co należałoby poprawić, żeby go zadowolić.
Podsumowanie: Wdróż Marketing Automation i nie wyciskaj z siebie siódmych potów!
Zautomatyzuj powiadomienia i wysyłkę wiadomości z dodatkowymi materiałami, a także spersonalizuj treści wiadomości dla klientów siłowni. Połącz e-mail marketing z SMS-ami oraz powiadomieniami mobile push dla użytkowników aplikacji fitness.
Wypełnij brief i zobacz, jak narzędzia Marketing Automation pracują za Ciebie, by podnieść konwersję.