Strona główna » Wykorzystaj automatyzację marketingu i zwiększ wartość koszyka zakupowego
Wykorzystaj automatyzację marketingu i zwiększ wartość koszyka zakupowego

Średnia wartość zamówienia (z angielskiego AOV, czyli average order value) jest jednym z najważniejszych wskaźników w każdym biznesie e-commerce. AOV ma ogromny wpływ na rentowność twojej firmy. Im więcej produktów klienci kupują w ramach jednego zamówienia, tym więcej zarabiasz i tym niższe są koszty wysyłki (możesz nawet rozważyć oferowanie bezpłatnej wysyłki powyżej określonego progu wydatków). Dzięki automatyzacji marketingu możesz zwiększyć AOV w swoim sklepie i to przy minimalnych nakładach czasowych! Zobaczmy, jakie masz opcje.

Firmy e-commerce mają wiele różnych opcji, jeśli chodzi o zwiększanie AOV. Zazwyczaj proces sprzedaży obejmuje co najmniej trzy ważne etapy:

  1. przeglądanie produktów dostępnych w sklepie,
  2. wkładanie ich do koszyka,
  3. dokonanie płatności

Dzięki automatyzacji marketingu możesz zachęcić swoich klientów do dodawania większej liczby produktów do zamówień na wszystkich trzech etapach procesu sprzedaży. I to jest zdecydowanie coś, co warto robić; dzięki wyższej wartości zamówienia zarabiasz więcej pieniędzy per klient, co jest jednym z głównych celów wszystkich przedsiębiorców e-commerce. Przyjrzyjmy się, jak możesz to zrobić.

Polecaj produkty komplementarne

Po pierwsze, możesz polecać swoim klientom produkty komplementarne (cross-selling) lub droższe (upselling). Załóżmy, że sprzedajesz telewizory i masz klienta oglądającego telewizor 50’’. Możesz polecić mu ten sam model, ale w rozmiarze 55’’. Jeśli różnica w cenie nie jest duża, wielu klientów zdecyduje się na większy model (szczególnie jeśli przy okazji wyjaśnisz korzyści z posiadania większego ekranu).

W tym przypadku nasze ramki rekomendacji mogą być bardzo skuteczne. To zautomatyzowane narzędzie, które analizuje dane o zachowaniu klientów, aby rekomendować odpowiednie produkty. Cały proces odbywa się automatycznie; wystarczy ustawić określone reguły, których mają przestrzegać nasze algorytmy rekomendacji. Gdy to zrobisz, rekomendacje produktów zaczną się automatycznie wyświetlać na twojej stronie internetowej. Możesz również zdecydować, gdzie chcesz, aby te rekomendacje się wyświetlały (np. na karcie produktu lub już w koszyku).

Masz również kilka opcji, jeśli chodzi o same rekomendacje. Na przykład możesz polecać produkty „często kupowane razem” lub „polecane dla ciebie”, w zależności od tego, co chcesz pokazać klientom.

Powiadomienia push

Powiadomienia push mogą być niezwykle pomocne, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Te małe wiadomości pojawiają się w przeglądarce internetowej klienta (web push) lub na jego urządzeniach mobilnych (mobile push). Co prawda powiadomienia push są małe, ale mają wiele zastosowań. Możesz ich używać do polecania nowych produktów obecnym klientom, wysyłania wiadomości remarketingowych (głównie dotyczących niedokończonych zamówień), powiadomień o dostępności produktów i nie tylko.

Aby powiadomienia push były skuteczne, muszą być w całości skupione na kliencie i jego potrzebach. Dlatego ważne jest, aby segmentować odbiorców i wyświetlać powiadomienia dostosowane do zainteresowań danego segmentu (lub nawet pojedynczych osób).

Aspekt wizualny powiadomień push jest również ważny. Przydadzą się wysokiej jakości zdjęcia i graficzne dopasowanie do twojej marki. W ten sposób klienci szybko rozpoznają, że dane powiadomienie pochodzi z twojego sklepu i będą bardziej chętni do kliknięcia linka.

Jeszcze lepiej, jeśli możesz dodać jakąś niewielką zachętę (tak jak w poniższym przykładzie). Nawet 10% zniżki może wystarczyć, aby zachęcić wahającego się klienta do dokończenia zamówienia!

Zautomatyzowane scenariusze komunikacji z klientami

Dzięki iPresso możesz tworzyć nieograniczoną liczbę zautomatyzowanych scenariuszy komunikacji, które są aktywowane w odpowiedzi na określone działanie ze strony klienta. Oto przykład, jak mogą działać:

Klient odwiedza twój sklep internetowy i zapisuje się do newslettera. Nasz system natychmiast dodaje go do bazy kontaktów i oznacza jako nowego subskrybenta. Następnego dnia iPresso automatycznie wysyła spersonalizowanego e-maila powitalnego z podziękowaniem, kodem rabatowym na pierwszy zakup i listą popularnych produktów podobnych do tych, które klient przeglądał w trakcie pierwszej wizyty.

To tylko prosty przykład; takie scenariusze mogą być o wiele bardziej złożone. Dzięki nim możesz łatwo zaplanować całą komunikację zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami, korzystając z różnych kanałów komunikacji (np. e-mail, push, SMS). Ważne jest to, że dzięki tym scenariuszom możesz zautomatyzować komunikację z klientami i tzw. lead nurturing, więc nie musisz poświęcać czasu na rozmowę z każdym potencjalnym klientem.

To sprawia, że iPresso może działać jak twój osobisty asystent sprzedaży, który pracuje 24/7, nigdy się nie męczy i jest zawsze gotowy do interakcji z twoimi klientami. Ta jedna funkcja może sprawić, że twój marketing będzie o wiele skuteczniejszy!

Reagowanie na porzucone procesy

Niedokończone zamówienia stanowią duży problem dla niemal każdego właściciela firmy e-commerce. Ludzie przeglądają produkty, a może nawet umieszczają je w koszyku i… zapominają o zamówieniu, rozpraszają się lub po prostu czekają na lepszą ofertę. Kluczem do sukcesu jest ponowne zaangażowanie tych klientów w umiejętny i nienachalny sposób. Na tym polega reagowanie na porzucone procesy.

Dzięki tej funkcji możesz wysyłać automatyczne przypomnienia (i dodatkowe zachęty) niezdecydowanym klientom. Oczywiście prawdopodobnie nie odzyskasz każdego porzuconego koszyka, ale nawet jedno zamówienie może mieć duży wpływ na twój zarobek na koniec miesiąca! Ponadto po skonfigurowaniu systemu retargetingu tak naprawdę nie musisz nic robić; działa on w 100% automatycznie.

Dzięki iPresso zyskujesz dostęp do sześciu różnych typów odpowiedzi na porzucone procesy, w tym automatycznych przypomnień (np. możesz skonfigurować automatyczne wiadomości e-mail z przypomnieniami dla użytkowników, którzy nie dokończyli zamówienia), reklam remarketingowych (możesz wyświetlać reklamy online osobom, które odwiedziły twoją witrynę w ciągu ostatnich 7, 30 lub więcej dni), a nawet content marketingu (możesz używać swoich treści, aby odpowiadać na pytania dotyczące produktów i podkreślać ich zalety, dzięki czemu twoi klienci mogą być bardziej skłonni do zakupu).

Podsumowanie: Czas zwiększyć AOV w twoim sklepie!

E-commerce to jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów rynku. Prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwe. Rozumiemy to i chcemy pomóc ci odnieść sukces! Wiele naszych funkcji jest dostosowanych do potrzeb firm e-commerce. Dzięki naszej platformie marketing automation możesz:

  • prowadzić skuteczniejsze kampanie marketingowe,
  • odzyskiwać jak najwięcej porzuconych koszyków,
  • wdrożyć segmentację i personalizację do swoich kampanii,
  • pozostawać w kontakcie z klientami za pomocą kilku różnych kanałów.

Wszystko to jest niezwykle istotne, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi. Właścicielom sklepów internetowych oferujemy specjalną wersję naszej platformy. Jeśli chcesz zobaczyć, jak ona wygląda i działa, chętnie ci to umożliwimy! Wystarczy, że przejdziesz tutaj i wyślesz nam krótki brief. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe i umówimy się z tobą na bezpłatną wersję demonstracyjną.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.