Tworzenie wartościowych materiałów to nie lada wyzwanie. Zajmując się content marketingiem, na pewno wiesz, jak ciężko jest zaprezentować interesujące informacje, które przyciągną nowych użytkowników. Zarówno forma, jak i styl pisania, a nawet ilość materiałów, mogą sprawić, że potencjalny klient ostatecznie wybierze konkurencję. Zastanawiasz się, z jakiego powodu nie widzisz satysfakcjonujących efektów, choć tworzysz wiele treści? Zobacz najczęściej popełniane błędy i dowiedz się, dlaczego automatyzacja pomoże Ci w content marketingu.
Co sprawia, że zamieszczane treści nie są atrakcyjne dla odbiorców?
Content, który nie pasuje do wizerunku marki
Na pewno nie da się zbudować zaufania odbiorcy, jeżeli z jednej strony publikujesz treści o tym, jakie działania mają pozytywny wpływ na środowisko, a potem produkujesz towary z dużą ilością plastiku. Twój content musi być wiarygodny i zgodny z głosem marki. Nie warto też pisać naukowych artykułów oraz zamieszczać wielogodzinnych filmów, jeśli kierujesz ofertę do nastolatków. Przeanalizuj, czy treści, które tworzysz, są na pewno odpowiednio dobrane do odbiorców oraz nie kolidują z wizerunkiem Twojej marki.
Brak personalizacji
Niewielu marketerów przy tworzeniu treści zdaje sobie sprawę, że już na starcie rezygnuje ze wzbudzenia zainteresowania niektórych klientów. Bez wykorzystania spersonalizowanych komunikatów oraz pisania wiadomości konkretnie do pojedynczej osoby, siła przekazu jest dużo słabsza, a tym samym część odbiorców w ogóle nie jest zainteresowana tematem. Podobnie jest z poinformowaniem użytkowników o wstawieniu nowej treści. Brak personalizacji może skutkować nieodczytaniem wiadomości albo przeniesieniem jej do spamu.
Zachwiana ciągłość publikacji
Oczywiście pisanie kilkunastu tekstów na dzień, kiedy masz złamaną nogę albo leżysz w łóżku z gorączką, nie jest najlepszym pomysłem, ale lekceważenie odbiorców jest dość ryzykowne. Zawsze możesz zaplanować treści z wyprzedzeniem albo poprosić o zastępstwo kogoś w pracy. Pojedyncze braki w contencie nie powinny odbić się negatywnie na firmie, ale trudno będzie odzyskać i zachęcić klientów do powrotu na stronę, jeżeli przez ostatnie kilka miesięcy nie pojawiły się żadne nowe treści. Dla użytkownika jest to też sygnał, że marka może gorzej sobie radzić i nie zależy jej na content marketingu.
Wyłącznie jedna forma treści i zbyt małe zróżnicowanie w tematyce
Oczywiście nie zawsze liczy się ilość materiałów, ale jeżeli Twój content obraca się wokół jednej tematyki i w dodatku nie masz żadnych filmików, e-booków czy postów w mediach społecznościowych, to po pewnym czasie zaczniesz nudzić klientów. Wyobraź sobie, że codziennie wstawiasz artykuły na bloga o tym, dlaczego warto pić wodę i korzystać z Twoich nowoczesnych dzbanków filtrujących. Pierwsze teksty są czytane przez wielu odbiorców, dużo osób klika w linki i korzysta z ofert. Po trzech dniach część czytelników zaczyna zastanawiać się, czy aby na pewno te dzbanki filtrujące są aż tak innowacyjne, skoro nie potrafisz za bardzo wybić się na tle konkurencji i dalej piszesz artykuły o tym samym. Klienci oczekują chociaż dodatkowych materiałów wideo, gdzie poznaliby wykorzystanie wszystkich produktów w praktyce. Wprawdzie masz też sportowe bidony, czy specjalną kolekcję dla dzieci, ale przecież stworzyłeś/aś już treści, więc myślisz, że skoro na początku ten temat przyciągał odbiorców, to teraz też musi. W content marketingu trzeba być elastycznym – jeśli nawet klienci z chęcią przeglądają informacje dotyczące tylko jednego tematu, to jest to mało prawdopodobne, żeby za kilka miesięcy dalej było takie samo zainteresowanie. Musisz dopasowywać tematykę na bieżąco oraz różnicować treści.
Jak MA poprawi Twój content?
Spersonalizowanie treści
Dużo łatwiej jest komunikować się z odbiorcą, jeżeli Marketing Automation za każdym razem wypełni pole imienia czy nazwiska, zaciągając dane z systemu. W dodatku wszystko dzieje się automatycznie, więc możesz tworzyć na przykład jeden newsletter, a każdy otrzyma spersonalizowaną wiadomość. Co więcej, automatyzacja marketingu umożliwia wstawienie dynamicznie zmieniającej się treści, więc możesz zarekomendować klientowi X jego ulubiony dywan, a użytkownik Y zobaczy propozycję zakupu eleganckich zasłon. Jest to równie przydatne, jeśli chcesz powiadomić użytkowników o tym, że na stronie czeka na nich nowy content. Możesz wysłać taką informację wyłącznie do tych, którzy w przeszłości pokazywali zainteresowanie podobną tematyką.
Wykorzystanie ramek rekomendacji
Masz własny blog z wieloma artykułami, ale niektóre tematy w ogóle nie są czytane? Ramki rekomendacji od iPresso przydają się nie tylko do zaprezentowania oferty, ale również treści, które znajdują się np. na blogu. Dzięki zbieraniu danych o użytkownikach i wykorzystaniu MA, Twoim klientom mogą pokazać się linki do artykułów, które pasują do zainteresowań poszczególnych osób, a także zaznaczysz te tematy, które aktualnie chcesz wypromować. Co więcej, jeżeli masz wiele różnych treści, to w ramce rekomendacji możesz umieścić linki do strony z e-bookami, webinarami czy artykułami. To dużo bardziej zachęcająca forma do zapoznania się z Twoim contentem, więc warto ją wykorzystać.
Zbieranie opinii o tym, jakich treści chcą odbiorcy
Nie wiesz, jak tworzyć treści odpowiednie dla Twoich klientów? Musisz ich o to zapytać! Stwórz formularz, w którym odbiorcy będą mogli wypowiedzieć się na temat Twojej strony i określić, jakie tematy są dla nich najbardziej interesujące. W ten sposób zaoszczędzisz czas i pieniądze wydane na content marketing, który nie przynosił do tej pory żadnych rezultatów. Możesz też wysłać ankiety NPS, gdzie dowiesz się bardziej szczegółowych informacji, co należy poprawić i dlaczego. Nie załamuj się, jeśli okaże się, że Twoje materiały nie są zachęcające dla użytkowników – to sygnał, że masz szansę to naprawić i wspólnie dojść do tego, jak poprawić zainteresowanie.
Automatyczna wysyłka lead magnetów po wypełnieniu formularza
Masz już wartościowe treści i szukasz sposobu na zwiększenie ich popularności, a także zachęcenie klientów do podjęcia konkretnych działań? Możesz wykorzystać Marketing Automation do automatycznej wiadomości z contentem dla wszystkich tych, którzy zarejestrowali się na webinar albo zapisali się do newslettera. Przykładowo, po wypełnieniu formularza użytkownik otrzyma mail z darmowym e-bookiem do pobrania. Lead magnety mają za zadanie przyciągnąć uwagę zaintersowanych osób i skłonić je do konkretnej akcji, takiej jak rejestracja na webinar. Bez automatyzacji marketingu bardzo trudno byłoby wysłać niemal natychmiast wiadomość do wszystkich, którzy spełnili określony warunek.
Podsumowanie
Istnieje sporo błędów, jakie możesz popełnić przy content marketingu. MA z pewnością pomoże Ci w tworzeniu i wypromowaniu ciekawych treści, które zachęcą użytkowników do skorzystania z Twojej oferty. Niezależnie od tego, czy dopiero poznajesz content marketing, czy też szukasz narzędzi, które wyróżnią dużą ilość Twoich treści na tle konkurencji, automatyzacja marketingu jest dla Ciebie!
Chcesz wdrożyć Marketing Automation w Twojej firmie? Kliknij tutaj i uzyskaj bezpłatny dostęp próbny do iPresso już dziś!
Odpowiedz