Strona główna » Jak WhatsApp marketing pomaga zwiększać sprzedaż?
Jak WhatsApp marketing pomaga zwiększać sprzedaż?

Jeśli prowadzisz działalność B2C (lub nawet B2B w niektórych przypadkach), WhatsApp marketing może być jednym z najłatwiejszych sposobów na zwiększenie liczby klientów i poprawę CX (doświadczeń klientów) w twojej firmie. Dlaczego można tak powiedzieć? To jedna z najpopularniejszych, najwygodniejszych i najbardziej elastycznych aplikacji komunikacyjnych, która świetnie się sprawdza w sprzedaży i marketingu.

Jeśli zastanawiasz się, czy warto wdrożyć WhatsApp do swojej strategii biznesowej, odpowiedź brzmi: tak, i jest ku temu jeden bardzo dobry powód: WhatsApp jest zdecydowanie najpopularniejszym komunikatorem na świecie. 

Tylko spójrz na ranking najpopularniejszych aplikacji tego typu opublikowany przez serwis Statista pod koniec 2024 roku:

Z ponad 2 miliardami użytkowników na całym świecie, inne komunikatory nie są nawet blisko WhatsApp-a (następny w kolejce, WeChat, ma prawie 700 milionów użytkowników mniej!).

Wniosek jest oczywisty – najprawdopodobniej zdecydowana większość twoich klientów (jeśli nie wszyscy) korzysta z WhatsApp-a. Dlaczego więc nie miał(a)byś wykorzystać tego faktu na swoją korzyść? Porozmawiajmy trochę więcej o potencjale tego narzędzia.

WhatsApp vs. SMS – co wybrać?

Chociaż oba narzędzia mają swoje wady i zalety, WhatsApp na ogół jest lepszym wyborem, szczególnie jeśli chcesz wykorzystywać materiały wizualne w swojej komunikacji i masz klientów w więcej niż jednym kraju. Wynika to z tego, że dzięki WhatsApp masz więcej opcji komunikacji, w tym:

  • standardowe wiadomości tekstowe (praktycznie bez limitu długości),
  • zdjęcia i obrazy,
  • filmy i animacje,
  • a nawet ankiety/sondaże!

Dzięki WhatsApp możesz tworzyć bardziej atrakcyjną wizualnie komunikację, która angażuje dwa lub trzy zmysły zamiast tylko jednego (takie wiadomości są zazwyczaj łatwiejsze do zapamiętania). Ponadto, ponieważ WhatsApp jest w 100% oparty na danych komórkowych, wszystko, czego twoi klienci potrzebują, aby otrzymywać od ciebie wiadomości, to dostęp do internetu.

Nie ma więc żadnych dodatkowych kosztów, takich jak roaming, jeśli niektórzy z twoich klientów są za granicą. Wyobraź sobie taką sytuację – masz klienta, który właśnie jest na wakacjach poza Unią Europejską. Nie używa standardowych wiadomości tekstowych i połączeń telefonicznych, aby uniknąć kosztów roamingu. I nagle przychodzi na jego telefon wiadomość z twoją najnowszą ofertą. Taki klient może obawiać się, że na jego konto zostaną naliczone dodatkowe opłaty, co będzie miało negatywny wpływ na postrzeganie twojej marki, prawda? W przypadku WhatsApp nie ma takiego ryzyka!

Z tego samego powodu WhatsApp jest lepszy, jeśli prowadzisz międzynarodową firmę i chcesz utrzymywać kontakt z klientami w więcej niż jednym kraju.

Jeśli chcesz używać WhatsApp-a do celów biznesowych, musisz zacząć korzystać z oferty WhatsApp Business. Niestety, w przeciwieństwie do standardowego WhatsApp, ta platforma jest płatna, ale oferuje też wiele przydatnych funkcji. Przyjrzyjmy się im.

WhatsApp Business – dwie opcje dla twojej firmy

W zależności od profilu i potrzeb twojej firmy masz do wyboru dwie opcje:

Jakie są różnice między nimi? Zacznijmy od tej drugiej usługi, ponieważ jest prostsza i przeznaczona dla większego grona odbiorców.

WhatsApp Business App

To najprostsza wersja WhatsApp Business. Dzięki Business App możesz utworzyć profil swojej firmy, zaprezentować swoje produkty i usługi oraz usprawnić komunikację z grupą docelową (np. poprzez skonfigurowanie automatycznych wiadomości powitalnych i powiadomień o nieobecności czy urlopie).

Oto jak wygląda taki profil:

Jak widać, przypomina to trochę profil Google Maps; mamy tutaj krótkie podsumowanie najważniejszych informacji, których twoi klienci potrzebują, aby dotrzeć do twojej firmy i pozostać z nią w kontakcie. Business App oferuje również tzw. szybkie odpowiedzi. Krótko mówiąc, możesz tworzyć i przechowywać gotowe odpowiedzi na często zadawane pytania, aby nie musieć odpisywać w ten sposób coraz to nowym klientom, którzy zadają to samo pytanie. 

Inne ważne funkcje obejmują:

  • Katalog produktów (możesz go potraktować jak wirtualną ekspozycję produktów) 
  • Linki do katalogów (umożliwiają one łatwą dystrybucję całego katalogu produktów do klientów)
  • Koszyk (ta funkcja ułatwia zakupy online)
  • Transmisja/Broadcast (możesz użyć tej funkcji, aby wysyłać informacje o promocjach i specjalnych ofertach do wszystkich klientów).

WhatsApp Business Platform

Główna różnica między App i Platform polega na tym, że tę drugą można zintegrować z innymi narzędziami za pomocą interfejsu API. Daje to dostęp do innych, bardziej zaawansowanych rozwiązań, takich jak niestandardowe scenariusze komunikacji z interaktywnymi wezwaniami do działania, dynamiczne listy produktów, więcej możliwości reklamowych i wielu innych.

Ponieważ Business Platform może być zintegrowana z innymi narzędziami w twojej firmie (w tym z CRM i iPresso), możesz jej używać do wysyłania zautomatyzowanych potwierdzeń zamówień, aktualizacji statusów zamówień i innych powiadomień do swoich klientów bez konieczności żadnej ingerencji ze strony twojego zespołu.

Ponadto Business Platform pozwala na bardziej spersonalizowaną i złożoną komunikację z klientami. Jeśli jednak prowadzisz stosunkowo małą, lokalną firmę, opcja Business App powinna wystarczyć.

Wykorzystaj WhatsApp Business aby stworzyć kompleksowe, omnichannelowe doświadczenia dla swoich klientów

Z drugiej strony, jeśli prowadzisz dużą firmę i wykorzystujesz model omnichannelowy, Business Platform będzie lepszym rozwiązaniem, ponieważ można ją zintegrować z naszą platformą automatyzacji marketingu, tworząc w ten sposób jeden super-efektywny ekosystem komunikacyjny i marketingowy dla twojej marki.

Dzięki integracji WhatsApp i iPresso możesz tworzyć całe scenariusze komunikacji, które angażują i podtrzymują komunikację z twoimi klientami.

Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz używać WhatsApp do wysyłania:

  • Spersonalizowanych powiadomień marketingowych (np. o bieżących promocjach, wyprzedażach i ekskluzywnych ofertach; możesz użyć tej funkcji, aby zachęcić klientów do odwiedzenia twojej firmy i złożenia zamówienia)
  • Wiadomości i powiadomień dotyczących zamówień (w tym automatycznych potwierdzeń zamówień, linków do śledzenia przesyłek i aktualizacji statusów zamówień)
  • Kodów rabatowych 
  • Ankiet dla klientów (WhatsApp może być bardzo wygodnym narzędziem do zbierania opinii od klientów na temat twoich usług)

Dodaj do tego fakt, że WhatsApp doskonale nadaje się do dystrybucji materiałów wizualnych i masz kompleksową platformę komunikacyjną dla swoich klientów, bez względu na to, gdzie się znajdują!

Podsumowanie: Zacznij wykorzystywać WhatsApp w swojej firmie

Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz WhatsApp Business w swojej firmie, być może rok 2025 to dobry moment, aby zacząć. Potrzebujesz tylko konta Business Platform (aby to zrobić, musisz najpierw wysłać formularz zgłoszeniowy, jest dostępny tylko po angielsku) i konta iPresso. Gdy oba konta są gotowe, wystarczy je ze sobą połączyć, aby zyskać dostęp do w pełni zautomatyzowanej komunikacji poprzez ten komunikator.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak marketing WhatsApp może pomóc twojej firmie, zacznij już dziś od bezpłatnego okresu próbnego w iPresso. Dajemy ci bezpłatny dostęp do naszej platformy marketing automation na 30 dni, abyś miał(a) wystarczająco dużo czasu, aby wszystko skonfigurować i zobaczyć, jak możemy usprawnić twoją komunikację z klientami.
Zapraszamy Cię do wysłania tego krótkiego formularza!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.