Komunikując się z klientami na pewno chcesz zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty. Jednym z niezawodnych sposobów zaciekawienia odbiorców jest real-time marketing, czyli działania marketingowe oparte na zmianach zachodzących w otoczeniu. Z iPresso Satellite wykorzystasz cały potencjał marketingu czasu rzeczywistego i dopasujesz reklamy do potrzeb zainteresowanych użytkowników.
Czy real-time marketing jest potrzebny?
Oczywiście, że tak! Wyobraź sobie, że chcesz wystartować z kampanią najnowszej zimowej kolekcji i wysyłasz reklamy do wszystkich kontaktów z Polski. “Cześć [imię]! Pierwszy śnieg już za oknem, więc przygotuj się na zimę z naszymi ciepłymi czapkami i rękawiczkami! Sprawdź już dziś: [link]” to wiadomość, która na pewno przyciągnie osoby, mieszkające na terenie, gdzie spadł śnieg i jest bardzo zimno, ale otrzymają ją również tacy, u których wciąż jest temperatura na plusie i właśnie zaczął padać deszcz. Z iPresso Satellite wybierzesz na podstawie kontekstu (np. pogody), do kogo ma być skierowana kampania. Reagowanie na potrzeby klientów w odpowiednim czasie jest szczególnie ważne w e-commerce, ponieważ jeżeli Ty nie zaproponujesz odbiorcom dopasowanych do nich produktów, to zrobi to Twoja konkurencja. Sprzedając produkty sezonowe, real-time marketing jest więc niezbędny.
Jakie warunki określisz w iPresso Satellite
Do automatyzowania Twoich kampanii pod kątem real-time marketingu musisz wyznaczyć warunki, na podstawie których zostaną wywołane określone akcje. W ramach jednej konfiguracji możesz wyznaczyć kilka różnych warunków. Dopiero kiedy one wszystkie zostaną spełnione, uruchomione zostaną konkretne czynności. W iPresso masz do wyboru warunki wewnętrzne i zewnętrzne.
- Warunki wewnętrzne czerpią dane z naszego systemu. To dzięki nim możesz wyznaczyć, że wiadomość zostanie wysłana dopiero wtedy, kiedy np. ilość osób zapisanych na webinar przekroczy 100 (czyli liczebność segmentu będzie większa niż 100). Wtedy wszystkim niezdecydowanym możesz wysłać mail z informacją “Cześć [imię]! Już ponad 100 osób weźmie udział w naszym najnowszym webinarze! Chcesz do nas dołączyć? Kliknij i zapisz się jeszcze dziś! [link]”
- Warunki zewnętrzne są określane na podstawie danych z zewnętrznych źródeł. W iPresso masz możliwość wyboru warunków pogodowych (np. opadów śniegu, temperatury czy zachmurzenia) oraz zależnych od kursu walut (np. kampania uruchomi się tylko przy korzystnym kursie wymiany określonej waluty).
Pomysły na kampanie, które można stworzyć z wykorzystaniem iPresso Satellite
Zastanawiasz się, czy iPresso Satellite jest dla Ciebie? Poznaj kilka przykładów zastosowania real-time marketingu, a przekonasz się, że potrzebujesz tej funkcjonalności:
- Reklama dekoracji ogrodowych odpornych na śnieg i mróz – na pewno zachęcisz klientów do zakupu produktów, którym nie straszna jest zimowa aura. Zbliża się okres świąteczny, więc ludzie chętnie udekorują dom Twoimi lampkami oraz figurkami ogrodowymi, które nie zniszczą się nawet w czasie silnych opadów śniegu. Tym, którzy mieszkają w cieplejszych rejonach możesz natomiast zaproponować coś ze standardowej oferty, zwłaszcza jeżeli sprzedajesz w różnych krajach i u niektórych klientów zawsze jest ładna pogoda.
- Promowanie letnich i zimowych kolekcji – nie od dziś wiadomo, że odbiorca dużo chętniej kupi dany produkt, jeżeli będzie odpowiadał na jego potrzeby. Zimą, na terenach na których jest duży mróz, kupujący będą poszukiwać ciepłych kurtek, natomiast podczas opadów deszczu na pewno wielu klientów będzie zamiast tego wybierać trochę cieńsze ale wodoodporne płaszcze z kapturem i parasole przeciwdeszczowe. Pamiętaj, że temperatura w poszczególnych krajach może różnić się nawet o kilkadziesiąt stopni, a oferta materaców do pływania i ręczników plażowych potrafi zrazić potencjalnych klientów, kiedy akurat za oknem jest ulewa.
- Zachęcenie do zarejestrowania się na przedsprzedaż – korzystając z danych o segmentach możesz wysłać specjalną wiadomość SMS do tych, którzy jeszcze nie zarejestrowali się na przedsprzedaż produktów. Przykładowo, kiedy formularz rejestracyjny zostanie wypełniony przez 20 osób (choć zależy Ci, by wypełniło go co najmniej 30), to do wszystkich lojalnych klientów wyślesz spersonalizowaną wiadomość. “Hej [imię]! Przedsprzedaż najnowszej kolekcji nadchodzi! Chcesz zdobyć nowe kosmetyki jeszcze w tym roku? Kliknij tutaj [link]!” na pewno zachęci do rejestracji i do nabycia towaru przed innymi.
- Kampania produktów, które mają tańsze ceny ze względu na korzystny kurs wymiany walut – na pewno wiesz, że niektórzy polują na promocyjne ceny i nie skorzystają z oferty bez zniżek. Oferując towary w różnych walutach, ich ceny wahają się w zależności od kursu. Kiedy aktualny kurs jest korzystny, możesz powiadomić wszystkich kupujących z danego kraju, że Twoje produkty są teraz w bardzo korzystnej cenie.
- Przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego – kiedy na dworze jest zimno i deszczowo, większość osób nie będzie wybierać się do Twojego sklepu stacjonarnego, dlatego możesz dla wszystkich tych, gdzie akurat jest duże zachmurzenie i pada deszcz, wysłać krótką wiadomość: “Pogoda nie zachęca do wyjścia z domu? Kup swoje ulubione produkty w naszym sklepie internetowym! [link]”.
- Rekomendacja produktów, które są dopasowane do pogody – u Twoich klientów jest gorąco i świeci słońce? Zaoferuj im np. orzeźwiające napoje z Twojego sklepu! A może temperatura spadła poniżej zera? Wyślij rekomendację rozgrzewających herbat! Z iPresso Satellite możesz przygotować takie kampanie, które natychmiast wpasują się w oczekiwania odbiorców, nawet przy bardzo zmiennych warunkach pogodowych.
Podsumowanie
Z real-time marketingiem każda kampania będzie odpowiednio dopasowana do klientów. Dzięki wielu opcjom dostępnym w iPresso Satellite możesz stworzyć reklamy, które uruchomią się tylko przy określonej pogodzie, konkretnej zmianie waluty albo osiągnięciu wyznaczonego progu liczebności segmentu. W ten sposób zawsze wyprzedzisz konkurencję i przyciągniesz klientów do skorzystania z Twoich ofert.
Wybierz Context-based Marketing Automation – kliknij tutaj i wypróbuj iPresso przez 30 dni za darmo!
Odpowiedz